ملخ‌ها به تهران حمله کرده‌اند؟

گروه اقتصادی الف،   3990307013

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست تهران درباره خبر‌های منتشرشده از حمله ملخ‌ها به تهران گفت: ملخ‌ها به تهران حمله نکرده‌اند. ملخ‌های مشاهده شده در جنوب تهران مربوط به تخم گذاری‌های یکی دو سال گذشته هستند که با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و رطوبت مناسب خاک متولد شده‌اند.

به گزارش مهر، محمد کرمی گفت: ملخ‌ها در سال‌های گذشته در مناطق مستعد جنوبی تهران تخم‌گذاری کرده بودند و تا وقتی خسارت اقتصادی وارد نکنند، با آن‌ها مبارزه نمی‌شود.

وی ادامه داد: هر زمانی که رطوبت زمین مناسب باشد و دمای هوا هم افزایش یابد، تخم‌های ملخ‌هایی که در سال گذشته داخل خاک بودند، در اصطلاح تفریق یا متولد می‌شوند.

کرمی در خصوص لزوم مقابله با این آفت گفت: اگر تعداد ملخ‌ها به حدی برسد که باعث خسارت اقتصادی شود و به کشاورزی آسیب وارد کند، وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با آن‌ها اقدام خواهد کرد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران با اشاره به این که ملخ‌ها در شرایط طبیعی مضر نیستند، گفت: این حشرات بخشی از زنجیره غذایی در طبیعت محسوب می‌شوند و در فصل زادآوری و جوجه آوری پرندگان پوره‌های یک و دو آن‌ها به عنوان تغذیه پرندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: ملخ‌ها در سال‌های گذشته هم وجود داشته اند، اما شرایط آب و هوایی به گونه‌ای نبود که به این شدت افزایش یابند.

کرمی از گزارش‌های ادارات محیط زیست از وجود ملخ‌ها در جنوب تهران به خصوص در شهرستان‌های اسلامشهر و ورامین و قرچک ورامین خبر داد و گفت: شرایط این مناطق برای تخم گذاری ملخ‌ها مناسب‌تر از دیگر مناطق تهران است.