بیماری ام اس مهمان ناخوانده مردم دنیا و ایران

گروه سلامت الف،   3990307008

نایب رئیس انجمن ام اس ایران، گفت: امروز بسیاری از بیماری‌ها به مدد تلاش‌های پیگیر جامعه علمی و پشتیبانی تک‌تک مردم جامعه به فراموشی سپرده شده‌ است‌.

به گزارش مهر، محمدعلی صحرائیان، به مناسبت روز جهانی ام اس، عنوان کرد: اماس مهمان ناخوانده‌ای است که سال‌ها است بسیاری از مردم دنیا و برخی از هموطنانمان را به خود مشغول کرده است.

افراد مبتلا و خانواده‌های آنها با چالش بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند و تلاش دارند با وجود همه ناملایمات کمترین تأثیر را از بیماری گرفته و به جای یأس و ناامیدی بیماری را مدیریت نمایند.

از ۱۰ سال قبل روز جهانی ام اس به ابتکار فدراسیون جهانی ام اس نام‌گذاری و ثبت شده و فرصتی طلایی برای همگان، از مبتلایان و خانواده‌های آنان و گروه پزشکی و درمانی تا سایر اقشار ایجاد کرده که دست در دست هم، یک صدا، دنیای بدون ام اس را فریاد زنند و در این راه از هیچ کوششی فروگذار ننمایند.

روز جهانی ام اس فرصتی است که افراد شناخت بهتری از این بیماری پیدا کرده و برای مبارزه با آن در سراسر دنیا همت گمارند. این روز فرصتی است که ام اس را بشناسیم قبل از آنکه ام اس خودش را به ما یا یکی از عزیزان ما آشنا کند.

روز جهانی ام اس، روز عهد بستن با یکدیگر برای کمک به مبتلایان این بیماری است که در گوشه گوشه این خاک در حال دست و پنجه نرم کردن با این بیماری هستند.

روز جهانی ام اس روز فریاد این شعار است که: من می‌آیم، ما می‌آییم، تا دست در دست هم تلاش کنیم چالش‌های فردی و اجتماعی را به حداقل برسانیم و عهد ببندیم هر آنچه در توان داریم برای مبارزه با بیماری ام اس به کار گیریم. همه ما از توانایی‌های علمی، کلامی، اقتصادی و اجتماعی خود در جهت کاهش آلام بیماران بهره گیریم تا دنیای بدون ام اسدست یافتنی شود.

امروز بسیاری از بیماری‌ها به مدد تلاش‌های پیگیر جامعه علمی و پشتیبانی تک‌تک مردم جامعه به فراموشی سپرده شده‌اند. جامعه بشری در این زمینه مثال‌های فراوان دارد و امید است به همت تک‌تک افراد جامعه این راه سریع‌تر و با گام‌های استوارتر پیموده شود.

فرصت روز جهانی ام اس را مغتنم شمرده و برای همه بیماران به خصوص بیماران ام اسآرزوی سلامتی، نشاط و پویایی دارم. از تک‌تک حامیان ام اس و خانواده‌های بیماران صمیمانه سپاسگزارم. امیدوارم حمایت‌های معنوی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی همچنان چراغ راه انجمن ام اس ایران برای مبارزه با بیماری باشد.

امید است با درک درست و واقعی از ام اس و دست در دست هم بر ام اس فائق آییم.