آتش دوباره به جان جنگل‌های گچساران افتاد

گروه حوادث الف،   3990306117

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر ۲ فروند هواپیمای آب پاش هوافضای سپاه در عملیات اطفاء جنگلهای گچساران هستند.

وحید محمدی تبار در گفت و گو با ایسنا افزود: آتش سوزی جنگل‌های گچساران اطفای کامل نشده است و در حال حاضر ۲ فروند هواپیمای آب پاش هوافضای سپاه در عملیات اطفاء حضور دارند و تا امروز چند سورتی پرواز داشتند.

وی اظهارکرد: سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد و تیپ ۴۸ فتح استان اعلام آماگی و پشتیبانی کرده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بنا به دستور استاندار تا اطفای کامل حریق در مناطق "گناوه لری" و "خونگه بنار" گچساران عملیات با فرماندهی مدیریت بحران استان ادامه خواهد داشت.

محمدی تبار تصریح کرد: دو فروند بالگرد ارتش هم در استان همجوار آمادگی اعزام به منطقه را دارند و هماهنگی لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین نیروهای مردمی، جوانان خودجوش و تیم ها و باشگاههای ورزشی شهرستان نیز اعلام آمادگی جهت کمک به مهار و خاموش کردن آتش، کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اداره کل منابع طبیعی موظف است تا ساعت ۱۶ عصر امروز سه شنبه ششم خرداد ماه منطقه را پایش کامل کنند و در میدان اطفاء ، نیروها را ساماندهی کنند تا این همه امکانات و نیروی انسانی که دولت و نظام فراهم کرده است بتوانند در کنترل آتش سوزی موثر تر واقع شوند.

** تاکنون بیش از ۲۰۰ هکتار از مراتع و جنگل های گچساران طمعه حریق شده است. آتش سوزی در جنگل ‌های گچساران از ظهر روز جمعه گذشته آغاز شده و تا کنون در چند مرحله مهار شده اما به دلیل وزش باد، صخره‌ای بودن و پوشش گیاهی متراکم این آتش مجدد شعله ‌ور شده است.