دخالت فرانسه در مسائل امنیت داخلی ایران

گروه جهان الف،   3990306066

وزیر خارجه فرانسه با دخالت در امور داخلی و مسائل امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، تهدید کرد که تعیین مجازات حبس برای جاسوسی فرانسوی در ایران می‌تواند روابط تهران-پاریس را مخدوش کند.

دخالت فرانسه در مسائل امنیت داخلی ایران

به گزارش فارس، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه امروز (سه‌شنبه) دوباره به گزافه‌گویی و تهدید درباره محکوم شدن یک متهم ایرانی-فرانسوی به ۵ سال حبس در ایران پرداخت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، لودریان مدعی شد تعیین مجازات حبس برای این متهم توسط مسئولان قضائی ایران، روابط پاریس با تهران را دشوارتر می‌کند.

وی با ادعای اینکه روابط ایران و فرانسه بعد از صدور حکم محکومیت مخدوش شده، گفت: «این حکم بر اساس هیچ مبنا و پایه جدی بنا نشده و انگیزه‌ای سیاسی داشت. پس ما قاطعانه به مسئولان ایرانی می‌گوییم که فریبا عادلخواه را بدون تأخیر آزاد کنند».

وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «فرانس اینتر»، افزود: «این تصمیم، روابط ما با مسئولان ایرانی را بسیار سخت‌تر می‌کند».

حدود ده روز پیش بود که وکیل «فریبا عادلخواه» از محکوم شدن وی به پنج سال زندان به دلیل «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و همچنین یک سال حبس به دلیل «تبلیغ علیه نظام» خبر داده بود.

لودریان در آن زمان نیز ضمن محکوم کردن این حکم برای جاسوسی فرانسوی، مدعی شد این اقدام «سیاسی» است.

وزارت خارجه فرانسه در حالی خواستار آزادی عادلخواه شده است که «عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه ایران مهر ماه سال جاری میلادی تأکید کرده بود که فریبا عادلخواه یک تبعه ایران محسوب و به عنوان یک ایرانی از تمامی حقوق شهروندی شناخته شده برای اتباع ایرانی بهره مند است.