کشف روش تشخیصی جدید برای سرطان ریه

گروه سلامت الف،   3990306005

دانشمندان چینی روش جدیدی را برای پیش بینی غدد لنفاوی متاستازی برای بیماران اولیه سرطان ریه طراحی کرده‌اند که می‌تواند به بهبود برنامه‌های درمانی کمک کند.

کشف روش تشخیصی جدید برای سرطان ریه

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، دانشمندان چینی روش جدیدی را برای پیش بینی غدد لنفاوی متاستازی برای بیماران اولیه سرطان ریه طراحی کرده‌اند که می‌تواند به بهبود برنامه‌های درمانی کمک کند.

ارزیابی غدد لنفاوی متاستازی عمدتاً به قضاوت رادیولوژیست در مورد توموگرافی کامپیوتری (CT) بستگی دارد که فاقد دقت بالاست و ممکن است منجر به برنامه درمانی نامناسب شود که خطر عوارض را افزایش می‌دهد.

محققان انستیتوی مهندسی پزشکی و فناوری پزشکی سوژو تحت آکادمی علوم چین و بیمارستان شانگژنگ شانگهای، یک سیستم یادگیری عمیق سه بعدی مبتنی بر تصاویر CT و دانش بالینی قبلی را برای پیش بینی دقیق غدد لنفاوی متاستازی در بیماران مبتلا به سرطان ریه ایجاد کردند.

آنها این سیستم را با استفاده از تصاویر CT و سوابق بالینی ۵۰۱ بیمار مبتلا به سرطان ریه اولیه آموزش و اعتبارسنجی کردند. نتایج نشان داد که میزان دقت تشخیصی سیستم به ۹۲.۸ درصد رسیده است که این میزان بالاتر از توانایی رادیولوژیست‌ها و سیستم‌های تشخیصی قبلی است.

این تحقیق به تقویت دقت تشخیصی سرطان ریه کمک کرده و کاربرد داروهای دقیق را تسهیل می‌کند.