کمک میلیاردها یورویی دولت آلمان به لوفت‌هانزا

گروه جهان الف،   3990305103

یک منبع آگاه گفت: دولت آلمان و مدیریت شرکت لوفت هانزا که به علت شیوع کرونا به شدت خسارت دیده است، بر سر یک کمک دولتی به ارزش میلیاردها یورو به توافق رسیدند.

کمک میلیاردها یورویی دولت آلمان به لوفت‌هانزا

به گزارش فارس به نقل از رویترز، یک منبع آگاه گفت دولت آلمان و مدیریت شرکت لوفت هانزا که به علت شیوع کرونا به شدت خسارت دیده است، بر سر یک کمک دولتی به ارزش میلیاردها یورو به توافق رسیدند.

این توافق هنوز منتظر تصویب کمیته مدیریت صندوق کمک های مالی شیوع کرونا در آلمان، هیئت مدیره لوفت هانزا و کمیسیون اتحادیه اروپاست که انتظار می رود امروز جلسه داشته باشند.

دولت آلمان و سخنگوی لوفت هانزا از اظهارنظر در این رابطه خودداری کردند.

این شرکت هواپیمایی هفته پیش اعلام کرد در حال مذاکرات پیشرفته در مورد قراردادی است دولت آلمان دو صندلی از هیئت نظارتش را در دست می گیرد اما فقط در شرایط استثنایی حق رأی کامل خود را اعمال می کند.

لوفت هانزا، چندین هفته است درگیر مذاکره با دولت آلمان برای دریافت کمک است تا با آنچه رکود طولانی مدت در انجام سفر گفته می شود، مقابله کند اما در مورد اینکه در عوض این حمایت چقدر از کنترل خود را (به دولت) بدهد، در حال چانه زنی است.

رقبای این شرکت، نظیر ایرفرنس، امریکن ایرلاینز، یونایتد ایرلاینز و دلتا ایرلاینز نیز در تلاش برای دریافت کمک دولتی هستند.

لوفت هانزا اعلام کرده است انتظار می رود شرایط این قرارداد شامل معافیت از پرداخت سود سهام در آینده و محدودیت هایی در پرداخت های مدیریتی باشد. این طرح شامل 3 میلیارد یورو (3.27 میلیارد دلار) وام از بانک دولتی KfW و دریافت 20 درصد سهام این شرکت توسط آلمان و اوراق قابل تبدیل که بتواند بعدا با 5 درصد سهام این شرکت معاوضه شود، است.