پیام‌های پیدا و پنهان حضور نفتکش ایرانی در ونزوئلا علی رغم تهدیدات آمریکا

گروه سیاسی الف،   3990304158

مهر نوشت: معاون پارلمانی دولت دهم گفت: حضور نفتکش ایرانی در ونزوئلا یک فصل جدیدی است تا بدین وسیله ما بتوانیم با کشورهای آمریکای لاتین ارتباط برقرار کنیم.

لطف الله فروزنده معاون پارلمانی دولت دهم ، درباره رسیدن نفتکش های ایرانی به ونزوئلا، گفت: این حرکتی که انجام شد چند پیام مهم دارد که اولین پیام آن اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: به رغم اینکه آمریکایی ها درباره این نفتکش ها تهدید کرده بودند اما نتوانستند هیچ اقدامی کنند و این نشان می دهد که اقتدار جمهوری اسلامی در سطح بین المللی بسیار قوی است و دشمن هم می داند که اگر دست از پا خطا کند آسیب جدی می بیند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: پیام دیگر آن خطاب به همه کشورهای جهان است مبنی بر اینکه ایران کشور صلح دوستی است و می خواهد به کشورهای دیگر کمک کند.

فروزنده تاکید کرد: پیام سوم این اقدام خطاب به کشورهای آمریکای لاتین بود مبنی بر اینکه ایران می تواند برای این کشورها و برای همه کشورهای مستقل متحد خوبی باشد.

وی افزود: این اقدام نشان داد که ایران می تواند بنزین تولید کند و نفت را فرآوری کند، بنابراین اگر کشورهایی صاحب نفت مثل ایران، ونزوئلا و کشورهای عربی بتوانند نفت را فرآوری کنند قدرت‌های بزرگی خواهند بود و باعث عقب نشینی نظام استکبار می شوند.