دبیرکل اتحادیه عرب: لیبی راهکار نظامی ندارد

گروه جهان الف،   3990304126

دبیرکل اتحادیه عرب امروز یکشنبه در سخنانی به مناسبت عید فطر از طرف‌های درگیر در لیبی خواست به آتش بس سراسری پایبند باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب بار دیگر خواهان توقف فوری تنش‌ها در لیبی و آغاز مذاکرات سیاسی تحت نظارت سازمان ملل شد.

وی هر گونه مداخلات نظامی خارجی در لیبی را محکوم کرد.

ابوالغیط همچنین طرف‌های درگیر را به اجتناب از گزینه نظامی، پایبندی به آتش بس در سراسر خاک لیبی و آغاز مذاکرات سیاسی بین المللی به عنوان تنها گزینه برای حل و فصل دائمی درگیری‌ها در این کشور جنگ زده فراخواند.

وی گفت: امکان ندارد که بدون پایان دادن به مداخلات خارجی که منبع تغذیه درگیری‌ها در لیبی است بتوان به سازش دست پیدا کرد.

دبیرکل اتحادیه عرب خاطر نشان کرد: ملت لیبی همچنان از جنگ، کشتار، ویرانی و دو دستگی‌ای رنج می‌برد که پیامدهای آن در ۱۴ ماه گذشته، از آغاز درگیری ‌ها در طرابلس و مناطق غربی مشهود است.

وی تاکید کرد: لیبی هیچ راهکار نظامی‌ای ندارد و تحولات نشان می‌دهد که هیچ کدام از طرفین درگیر قادر به ارائه راهکاری که به تحقق امنیت و گسترش ثبات در اراضی لیبی منجر شود نیست.

وی رهبران لیبیایی را به پاسخگویی به فراخوان‌های بین المللی و تلاش‌های هیات سازمان ملل در این کشور برای از سر گیری روند مذاکرات در چارچوب کمیته نظامی مشترک (۵+۵) با هدف رسیدن به یک توافق دائم و آتش بس همیشگی تحت نظارت سازمان ملل دعوت کرد.