انتشار فایلی صوتی درباره اعزام هزاران تروریست از عربستان به عراق و واکنش عراقی‌ها

گروه جهان الف،   3990304117

به دنبال انتشار فایلی صوتی در شبکه‌های اجتماعی درباره اعزام هزاران تروریست از عربستان به عراق در سالهای گذشته و پس از حمله آمریکا به این کشور، کاربران عراقی و نیروهای مقاومت این کشور خواهان مجازات عربستان شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المعلومه، فایل صوتی منتشر شده که احتمالا زمان آن مربوط به سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ است، گفت‌وگوی تلفنی معمر قذافی، رهبر سابق لیبی و یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان است که در آن بن علوی می‌گوید عربستان ۴۰۰۰ هزار تروریست به عراق فرستاده است.

در بخشی از این فایل صوتی معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی هم به یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان می‌گوید که تمایل دارد عربستان به کشورهای کوچکی تجزیه شود.

وی در بیان دلیل این حرفش می‌گوید که آمریکا برای خلاص شدن از خاندان حاکم عربستان تلاش می‌کند.

قذافی در این پیام می‌گوید که آمریکایی‌ها معتقدند تاریخ اعتبار نظام عربستان گذشته و دنبال جایگزینی برای خاندان حاکم هستند چراکه خطری علیه آمریکا و صلح در منطقه هستند.

قذافی همچنین تأکید می‌کند که او با جنگ آمریکا علیه عربستان موافق نیست اما تلاش‌هایی برای تبدیل عربستان به کشورهای کوچک شبیه کشورهای جدا شده از اتحاد شوروی وجود دارد.

قذافی در ادامه می‌گوید که از این تلاش‌ها حمایت می‌کند و ترجیح می‌دهد کشورهای عربی با آمریکا در تقسیم عربستان به کشورهای کوچک همکاری کنند. وی، عربستان را "دشمن دوم" و آمریکا را "دشمن استراتژیک" می‌خواند.

همچنین فایل مشابه دیگری پیشتر منتشر شده بود که در آن قذافی و حمد بن خلیفه، امیر سابق قطر درباره اوضاع داخلی عربستان صحبت کرده و وقوع یک "آتشفشان" در منطقه و "انقلابی" در عربستان را پیش‌بینی می‌کردند.

واکنش‌ها
پس از انتشار این فایل صوتی کاربران عراقی خشمگین با انتشار هشتگ‌هایی خواهان مقابله با اقدامات ریاض در گسترش تروریسم شدند.

در همین راستا ابو علی العسکری، سخنگوی نظامی و فرمانده گردان‌های حزب‌الله عراق تاکید کرد که باید خواب را از چشمان حاکمان عربستانی ربود.

مهندس نصر الشمری، سخنگوی مقاومت اسلامی نجباء نیز در پیامی توئیتری نوشت: ظرف یک سال چهار هزار تروریست عربستانی با اطلاع و حمایت حکومت تکفیری و وهابی آل‌سعود وارد عراق شدند که این آمار، رقمی اجمالی از تعداد تروریست‌های سعودی را که در طول ۱۷ سال گذشته در عراق فعالیت داشتند، مشخص می‌سازد.

وی همچنین افزود که از این رو می‌توان تخمین زد که این تروریست‌های سعودی چه تعداد جنایت مرتکب شده و چه اندازه انسان‌های بی‌گناه را به کام مرگ کشاندند.

الشمری خواستار آگاهی مردم عراق نسبت به این مساله شد و گفت: از این رو خون‌خواهی ما در قبال هر قطره خون به ناحق ریخته شده پابرجاست و به لطف و کمک خدا ما توانایی این امر را داریم.

همزمان سعد الکعبی، تحلیلگر سیاسی در گفتگو با سایت المعلومه اظهار کرد: بغداد می‌تواند از طریق شورای امنیت و سازمان ملل، ریاض را بابت جنایاتی که تروریست‌هایش در عراق مرتکب شدند، محاکمه کند.

الکعبی تاکید کرد: با افشای فایل صوتی گفتگوی معمر قذافی و یوسف بن علوی بار دیگر نگاه‌ها به جنایات عربستان و همپیمانان آن در حق عراقی‌ها معطوف شد.

این تحلیلگر سیاسی افزود: زندان‌های عراق مملو از تروریست‌های عربستانی هستند، علاوه بر آنها هنوز عربستانی‌های دیگری هر روز در عراق مرتکب جنایاتی می‌شوند و حضور این تروریست‌ها به تنهایی برای طرح شکایتی علیه عربستان در سازمان ملل و شورای امنیت به دلیل نقض منشور سازمان ملل کافی است.

او در ادامه گفت: اقدام دولت در اعزام علی عبدالامیر علاوی، وزیر دارایی به عربستان به منزله نادیده گرفتن خون عراقی‌ها پس از جرائم ریاض در حق آنها و ویرانی برخی استان‌هاست.

الکعبی تاکید کرد: اقدامات مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق باید در مسیر محاکمه عربستان و درخواست پرداخت خسارت برای جنایاتش و نه درخواست وام و قرض برای عبور از بحران مالی کشور باشد.