کلینتون: ترامپ باید ایفای نقش به عنوان یک پزشک را متوقف کند

گروه جهان الف،   3990303133 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر خارجه پیشین آمریکا در ادامه واکنش‌ها به سبُک‌سری‌های رئیس‌جمهور کشورش اعلام کرد: ترامپ باید ایفای نقش به عنوان یک پزشک را متوقف کند.

به گزارش مهر، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه پیشین آمریکا در پیامی توئیتری به خطاب به ترامپ اعلام کرد: یک مطالعه بر ۹۶ هزار نفر بیمار ویروس کووید-۱۹ نشان می‌دهد کسانی که از داروی ترامپ (هیدروکسی کلوروکین) به عنوان درمان استفاده کرده‌اند؛ خطر مرگ آنها در مقایسه با کسانی که این کار را انجام نداده‌اند، بسیار بالاتر رفته است.

وزیر خارجه پیشین آمریکا در این باره اضافه کرد: رئیس جمهور باید ایفای نقش به عنوان یک پزشک در تلویزیون را متوقف کند.

این در حالیست که اظهارات عوامانه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره نحوه مقابله با بیماری کرونا پیشتر هم دستمایه تمسخر وی شده بود.

او که پیشتر به مبتلایان کرونا پیشنهاد داده بود خوردن مواد شوینده را امتحان کنند؛ چندی پیش اعلام کرد که بدون تجویز پزشک، برای پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹، روزی یک قرص «هیدروکسی کلوروکین» می‌خورد که در درمان مالاریا به کار می‌رود و برخلاف ادعای ترامپ، تاثیرپذیری آن در مبارزه با کرونا هنوز از سوی محافل پزشکی-درمانی تائید نشده است.

در واکنش به این اظهارنظر کودکانه، «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با سی‌ان‌ان، با لحنی که بوی تمسخر داشت، گفت: به رغم همه اختلاف‌نظرهای موجود، ترامپ رئیس‌جمهور ما است و ترجیح من آن است که وی از خوردن چیزی که مورد تائید دانشمندان نیست پرهیز کند به ویژه آنکه در سن و سال او یا بهتر بگویم با وزنی که او دارد و به عبارتی گرفتار «چاقی مفرط» است؛ نباید هر چیزی را بخورد.