پوتین: شیوع کرونا در روسیه در حال فروکش است

گروه جهان الف،   3990303008

رئیس جمهور روسیه روز جمعه گفت که موج شیوع ویروس کرونا در این کشور در حال فروکش کردن بوده و امکان کاهش محدودیت‌ها را فراهم کرده است.

پوتین: شیوع کرونا در روسیه در حال فروکش است

به گزارش فارس،‌ «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه گفت که شیوع ویروس کرونا در این کشور در حال فروکش کردن بوده و فضای مثبتی را برای کاهش محدودیت‌ها ایجاد کرده است.

وی که در ویدئو کنفرانسی با مقامات ارشد روسیه صحبت می‌کرد گفت به کاهش تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در مسکو و دیگر مناطق این کشور اشاره کرد.

روسیه در حال حاضر در جایگاه دوم جهان پس از آمریکا از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارد. بر اساس آخرین آمار تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور به بیش از ۳۲۶ هزار نفر و تلفات کرونا نیز به ۳ هزار و ۲۴۹ نفر رسیده است.

رئیس جمهور روسیه گفت که کاهش ثابت در تعداد مبتلایان جدید عرصه را برای کاهش بیشتر محدودیت‌ها باز می‌کند اما تاکید کرد که حفظ ظرفیت بیمارستان‌ها در صورت بروز موج جدید شیوع ضروری است.

مقامات روسیه به پوتین گزارش داده‌اند که ورود بیماران مبتلا به ویروس کووید-۱۹ به خصوص آنهایی که در شرایط وخیمی قرار دارند کاهش یافته و پوتین نیز اعلام کرد بیمارستان‌های این کشور ظرفیت پذیرش ۱۶۵ هزار بیمار مبتلا به کرونا را دارد و در حال حاضر دو سوم از ظرفیت بیمارستان‌های روسیه پر شده است.