سفیر بریتانیا در تهران: برای کووید-۱۹ مرزهای ملی معنایی ندارد

گروه جهان الف،   3990302084

سفیر بریتانیا در تهران با بیان اینکه برای کووید-۱۹ مرزهای ملی معنایی ندارد، گفت: در تلاش هستیم هر آنچه از دستمان برمی‌آید برای حمایت از کشورهای آسیب پذیر در دوران بحران کرونا انجام دهیم.

به گزارش فارس، راب مک ایر سفیر بریتانیا در ایران امروز (جمعه) در پیامی ویدیویی درباره همکاری‌های بین‌المللی در مبارزه با کرونا (کووید-۱۹) گفت: برای کووید-۱۹ مرزهای ملی معنایی ندارد.

وی با بیان اینکه بریتانیا با شرکای خود در گروه‌های بین‌المللی مانند گروه هفت، گروه ۲۰ و سازمان ملل در راستای واکنش قدرتمند جهانی در حال همکاری است، اظهار داشت: یافتن واکسن حیاتی است. بریتانیا به همراه کمیسیون اروپا و تعدادی از کشورها در چهارم ماه می میزبان همایش واکنش جهانی به ویروس کرونا بود.

سفیر بریتانیا اضافه کرد: در این همایش، بریتانیا متعهد شد تا ۳۸۸ میلیون پوند در تحقیقات مربوط به واکسن، آزمایشات و درمان سرمایه‌گذاری کند، این بخشی از ۷۴۴ میلیون پوند از کمک‌رسانی بریتانیا در راستای حمایت از فعالیت‌های جهانی برای پایان دادن به این اپیدمی و همچنین حمایت از اقتصاد جهانی است.

سفیر بریتانیا عنوان کرد: تلاش جهانی این جا تمام نمی‌شود. در ماه‌های آینده بریتانیا، میزبان همایش جهانی واکسن دیگر خواهد بود، هدف این است که تمام کشورها و سازمان‌ها دور هم جمع شوند و در اتحادیه واکسن، سرمایه‌گذاری کنند.

وی یادآور شد: ما قصد داریم از امکان دسترسی مساوی همگان به واکسن کرونا که حاصل تلاش تخصصی این سازمان است، مطمئن شویم.

راب مک ایر ادامه داد: همچنین در تلاش هستیم تا هر آنچه از دستمان برمی‌آید، مالی و غیرمالی برای حمایت از کشورهای آسیب پذیر در دوران بحران، انجام دهیم.

این دیپلمات انگلیسی عنوان کرد: تمام این کارها زمان می‌برد، در حال حاضر هر کدام از ما شخصا باید موارد مربوط به فاصله اجتماعی، رعایت بهداشت و حفاظت از همدیگر را رعایت کنیم.