تجمع اعتراض‌آمیز کادر درمان بیمارستان‌های اصفهان مقابل دادستانی

گروه سلامت الف،   3990302033 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

کادر درمان بیمارستان‌های اصفهان امروز در اعتراض به تبعیض، عدم پاسخگویی و عدم شفافیت و بی‌عدالتی در مقابل دادگستری اصفهان تجمع کردند و خواستار پاسخگویی مسؤولان به مطالبات آن‌ها شدند.

به گزارش فارس، در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا شاهد ایثارگری کادر درمان به ویژه پرستاران هستیم. این مقوله می‌طلبد تا نیازهای این قشر مورد توجه قرار گیرد. در حالی که از گذشته نیز این قشر به دلیل شیفت کاری طولانی، کمبود نیرو و حقوق ناچیز با مشکلات متعدد مواجه بودند.

در مبارزه با ویروس کرونا و دفاع از سلامت مردم تاکنون چند نفر از  پرستاران و پزشکان در این راه پر خطر شهید شدند. رهبر معظم انقلاب اسلامی درهمان روزهای ابتدایی شیوع کرونا در پیامی به جامعه پزشکی و پرستاری با تشکر صمیمانه از وزارت بهداشت و همکاران وزیر، پزشکان، پرستاران و کادرهای درمانی و مجموعه دست‌اندرکاران پزشکی کشور در مواجهه و مبارزه با ویروس کرونا، خاطرنشان کردند: این زحمات بسیار با ارزش، جایگاه جامعه پزشکی و پرستاری را در جامعه بالا می‌برد که برده است و اجر و ثواب الهی را به دنبال خواهد داشت.

حکایت این روزهای کشور و حضور پرستاران در خط مقدم درمان مبتلایان به کرونا، باعث توجه بیشتر جامعه و افکار عمومی به این شغل شده است. مشکلات و کاستی‌ها در بخش پرستاری بسیار است و کمتر کسی از آن‌ها اطلاع دارد. پرستاری از لحاظ ماهیت شغلی یک شغل پرخطر محسوب می‌شود. این قشر در محیط کاری با آه و درد بیماران مواجه هستند. دنیا به این نتیجه رسیده که اگر خواستار پویایی، پیشرفت و توسعه هستند باید محوریت کار بر دوش پرستاران باشد. یکی از رسالت‌های کشورها حمایت از شغل پرستاری است. وقتی در دنیا، امسال به نام پرستار نامگذاری می‌شود این مقوله نشان دهنده اهمیت نقش پرستاران در جامعه است.

کادر درمان بیمارستان‌های اصفهان روز گذشته در اعتراض به تبعیض، عدم پاسخگویی و عدم شفافیت و بی‌عدالتی در مقابل دادگستری اصفهان تجمع کردند و خواستار پاسخگویی مسؤولان به مطالبات آن‌ها شدند.

دانشگاه علوم پزشکی به خواسته‌های پرستاران پاسخ دهد

مصطفی جعفری هرندی، از پرسنل بیمارستان الزهرا (س) اصفهان و عضو هیأت مدیره نظام پرستاری در این باره به خبرنگار فارس گفت: امروز تعدادی از پرسنل کادر درمان به صورت خودجوش برای مطالبات حقوقی خود مقابل دادگستری اصفهان با هماهنگی با دادستان تجمع کردند و خواستار حمایت دادستان از کادر درمان استان اصفهان برای مطالبات قانونی‌شان شدند، در این تجمع پرسنل در سکوت درب دادگستری جمع شدند و با امضای بیانیه‌ای آن را تقدیم دادستان کردند.

وی تأکید کرد: کادر درمان ثابت کرده در سخت‌ترین شرایط در کنار هموطنان در خط مقدم درمان قرار دارد و در این راه، جان خود را فدا می‌کند، با شیوع بیماری کرونا نیز بسیاری از پرستاران و کادر درمان به این بیماری مبتلا شدند و تعدادی نیز در این راه شهید شدند.

هرندی با اشاره به خواسته‌های پرستاران و عدم پاسخگویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این رابطه گفت: پرستاران خواهان اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، بررسی ارتقای قانون بهره‌وری، حذف شرکت‌ها و نیروهای قراردادی، اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور که مصوبه قانون مجلس شورای اسلامی است، هستند.

برطرف کردن تبعیض در اختلاف پرداخت کارانه

 عضو هیأت مدیره نظام پرستاری استان اصفهان با تأکید بر برقراری فوق‌العاده ویژه برای پرسنل که مصوبه هیأت دولت است، بیان کرد: بازنشستگی پیش از موعد برای پرسنل پرستاری، برطرف کردن تبعیض در اختلاف پرداخت کارانه در رده‌های پرسنل درمانی و شفاف‌سازی پرداخت‌ها از دیگر خواسته‌های پرستاران است.

وی تصریح کرد: نسبت آمار پرستار به تخت استاندارد در دنیا هزار نفر به یک پرستار است، در صورتی که در کشورمان 6 هزار نفر به یک پرستار است، ما مدافع حقوق مردم هستیم، پرسنل با وجود کمبود کوچک‌ترین کاستی نمی‌گذارند اما باز هم در حق مردم اجحاف می‌شود.