جهاد اسلامی: ایران جلودار حمایت از فلسطین است

گروه جهان الف،   3990302024

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تهران و سایر گروه‌های مقاومت را گروه حقی دانست که دغدغه فلسطین دارند و با کمک مادی و معنوی از مقاومت، پشتیبان وفادار فلسطین و مقدسات آن هستند.

به گزارش فارس، «محمد حمید» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد که روز جهانی قدس برای یادآوری وظیفه ملت‌های اسلامی و عربی در قبال فلسطین و مسجد الاقصی است.

حمید در گفت‌وگو با خبرگزاری «فلسطین الیوم» تصریح کرد، جمعه پایانی ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس است که حضرت امام خمینی (ره) رهبر فقید انقلاب اسلامی، آن را چهل سال پیش نام‌گذاری کرد تا به آزادگان جهان و کشورهای عربی و اسلامی، وظایفشان را در قبال فلسطین یادآوری کند.

وی با بیان اینکه جهان اسلام در قبال فلسطین به دو قسمت بدل شده است، گفت، نخستین گروه، گروه حق است که دغدغه فلسطین دارد و با کمک مادی و معنوی از مقاومت، پشتیبان وفادار فلسطین و مقدسات آن است. این گروه، در محور مقاومت متبلور شده است؛ محوری که پیشگام آن، جمهوری اسلامی ایران، حزب الله لبنان و گروههای مقاومت در فلسطین، یمن، سوریه، عراق و کل آزادگان جهان است.

حمید گروه دوم را باطل خواند و تأکید کرد، این گروه، گروهی هستند که علیه فلسطین و امت اسلامی و عربی، دسیسه می‌کنند. این گروهِ باطل، برخی از رژیمهای عربی هستند که با تمام توان خود در کنار رژیم صهیونیستی قرار دارند و دست عادی‌سازی روابط به سمت این رژیم دراز کرده‌اند.

این مسئول فلسطینی ضمن انتقاد شدید از اقدام امارات عربی متحده در عادی‌سازی علنی روابط با رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: «متأسفانه در زمانی که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان، لغو معاهدات امنیتی با رژیم صهیونیستی را اعلام کرده و فلسطین، هدف حملات ظالمانه اسرائیل قرار دارد، نخستین هواپیمای عادی‌ساز [روابط] امارات در فرودگاه دشمن اسرائیلی بر زمین می‌نشیند و بهانه آن، کمک پزشکی به فلسطین است».

وی ادامه داد: [این هواپیما] می‌توانست به نحوی وارد کرانه باختری اشغالی شود که باعث عادی‌سازی روابط با این رژیم جنایتکار نشود».

حمید ضمن درخواست از «نیروهای بیدار» در فلسطین و جهان عرب و امت اسلام برای تحریم اجتماعی و رسوا کردن اخلاقی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی کسانی که خواستار عادی‌سازی روابط با صهیونیستها هستند، خاطر نشان کرد: «نباید به این اشغالگر کینه‌توز که مسجد الاقصی مبارک را نجس و خاک فلسطین را اشغال کرده است، مشروعیت داد. تنها راه آزادسازی فلسطین، اتحاد امت [اسلام] و حمایت از همه گروههای مقاومتی است که با دشمن اسرائیلی می‌جنگند؛ زیرا زمان پیروزی، دور نیست».

وی در پایان به روح شهدای مقاومت به ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده فقید سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی درور فرستاد و تأکید کرد: «خون شهدای مقاومت، نفرینی خواهد بود که گریبان رژیم اشغالگر و همدستانش را خواهد گرفت».