فعال اصلاح‌طلب: به دولت روحانی حسادت نکنید

گروه سیاسی الف،   3990301020

محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است یکی از دلایل انتقادها به دولت حسادت است وی همچنین بر این باور است که عملکرد دولت پیشین بر دولت روحانی موثر بوده است.

فعال اصلاح‌طلب: به دولت روحانی حسادت نکنید

محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «آرمان ملی» گفته است: دلایل هجمه علیه دولت متفاوت است، به چند نمونه از آنها اشاره می‌کنم که اولین آنها حسادت است.

در انتخابات ریاست جمهوری در سال 1392 زمانی که روحانی کابینه خود را به مجلس معرفی کرد در همان جلسه اول که هنوز دولت او شروع به کار نکرده بود اما از او می‌پرسیدند علت بیکاری گرانی و تورم چیست؟ چطور دولتی که شروع به کار نکرده از کابینه او متوقع باشیم؟

این عوامل نشان دادند در خصوص روحانی فرار به جلو رخ داد و دولت او را مقصر بحران‌های دولت قبل دانستند. تمام بحران‌های دولت احمدی‌نژاد به گردن روحانی افتاد و حتی زمانی شروع به تخریب کابینه و دولت روحانی کردند که آنها به‌طور جدی شروع به کار نکرده بودند.

بنابراین به راحتی می‌توان نتیجه گرفت چه میزان حسادت در برخی رفتارها علیه روحانی موثر بوده است. حسادت به این معنا که کسانی که روحانی را تخریب کردند به‌دنبال کاندیدای دیگری بودند و زمانی که آن شخص رای نیاورد آرزوها و آمال آنها بهم ریخت در نهایت هم تمام سعی خود را برای اینکه دولت روحانی را تخریب کنند انجام دادند.