ونزوئلا تانکرهای حامل بنزین ایران را اسکورت می‌کند

گروه جهان الف،   3990301014

وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرد که ارتش این کشور تانکرهای حامل بنزین ایران را اسکورت خواهد کرد.

ونزوئلا تانکرهای حامل بنزین ایران را اسکورت می‌کند

به گزارش فارس، وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرد که ارتش این کشور تانکرهای حامل بنزین ایران را زمانی که وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شوند اسکورت خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع ونزوئلا که در یک مصاحبه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود که ارتش ونزوئلا با اسکورت تانکرهای حامل بنزین ایران از آنها استقبال کرده و از مردم ایران برای همبستگی و همکاری با ونزوئلا قدردانی می‌شود.

وی همچنین گفت که دولت ونزوئلا ار تماس با «امیر حاتمی» وزیر دفاع ایران است.

در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تهدید مقامات دولت آمریکا به ایجاد مزاحمت برای تانکرهای حامل سوخت ایران به مقصد ونزوئلا، در هفته‌ای که گذشت، سفیر سوئیس در تهران روز یکشنبه توسط سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران احضار شد و عراقچی در این احضار به مقامات آمریکایی هشدار داد: هرگونه تهدید علیه نفتکش های ایرانی با واکنش فوری و قاطع ایران مواجه خواهد شد و دولت آمریکا مسئول عواقب آن خواهد بود. 

از سوی دیگر محمدجواد ظریف وزیر خارجه نیز نامه‌ای هشدارآمیز به دبیرکل سازمان ملل نوشت.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روز دوشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه توصیه‌های لازم به آمریکایی‌ها درباره کشتی‌های ایرانی داده شده، تصریح کرد: امیدواریم آمریکایی‌ها دست به کار احمقانه‌ای نزنند، چون قطعا با پاسخ ایران مواجه خواهند شد.

به گزارش فارس، روز پنجشنبه یک مقام ارشد دولت آمریکا که حاضر به افشای نامش نشد، به خبرگزاری رویترز گفت واشنگتن در حال بررسی اقدامات مناسب برای واکنش نشان دادن به انتقال بنزین توسط ایران به ونزوئلا است.