نتانیاهو باید در اولین جلسه دادگاهش حضور یابد

گروه جهان الف،   3990231171

دادگاه رژیم صهیونیستی از الزام نتانیاهو برای حضور در اولین جلسه محاکمه پیرامون پرونده فساد اقتصادی وی خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از رسانه صهیونیستی جروزالم پست، دادگاه رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه درخواست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در خصوص معافیت از حضور در اولین جلسه محاکمه وی پیرامون پرونده فساد اقتصادیش را رد کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، دادگاهی در قدس اشغالی در این باره اعلام کرد که درخواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای عدم حضور در جلسه محاکمه وی در روز یکشنبه را نپذیرفته است.

بر این اساس، نتانیاهو لازم است در اولین جلسه دادگاه خود پیرامون پرونده‌های فساد مالی خود حاضر شود.

این در حالیست که رادیو رژیم صهیونیستی پیشتر گزارش داده بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم از دادستانی کل خواسته در نخستین جلسه رسمی دادگاه خود شرکت نکند.

نتانیاهو برای توجیه این درخواست خود مدعی شده بود که نخستین جلسه دادگاه، به موضوعات فنی اختصاص داده می شود و خیلی مهم نیست!

گفتنی است، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اتهامات فساد مالی مواجه بوده و روند تحقیقات قضائی درباره وی هم اکنون در جریان است. بنیامین نتانیاهو پیشتر برای سیزدهمین نیز بار طی ۲ سال اخیر به خاطر پرونده‌های فساد دولتی مورد بازجویی قرار گرفته بود.

این اقدام توسط یگان «لاهاو ۴۴۳» (Lahav ۴۴۳) به عنوان واحد تحقیقات مبارزه با فساد به انجام رسید. در «پرونده ۴۰۰۰» گروهی از نزدیکان نتانیاهو در مظان اتهام سو استفاده از جایگاه خود برای ارتقا تصویر رسانه‌ای وی و همسرش قرار گرفته‌اند.

در همین رابطه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با داشتن پرونده‌های فساد مالی و دریافت رشوه از بازرگانان خارجی و تبانی با برخی جراید موسوم به «پرونده های ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰» نیز متهم است.