بایدن: فلسطینیان باید موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسند

گروه جهان الف،   3990231058

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن مخالفت با طرح اشغال کرانه باختری اعلام کرد، فلسطینیان باید حق موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند.

بایدن: فلسطینیان باید موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسند

به گزارش فارس، جو بایدن همزمان با اعلام مخالفتش با طرح اشغال کرانه باختری از فلسطینیان خواست که یک بار برای همیشه «واقعیت» موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی ویدئو کنفرانسی برای حامیان مالی یهودی خود در انتخابات، با طرح تل‌آویو برای اشغال کرانه باختری مخالفت کرد.

به گفته معاون هشت ساله ریاست جمهوری دولت باراک اوباما، هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینیان باید به منظور تقویت راهکار دو دولتی اقداماتی انجام دهند و از اقدامات یکجانبه پرهیز کنند.

جو بایدن در اظهاراتی صریح خطاب به حامیان مالی یهودی گفت: «فکر می‌کنم که ما باید این را روشن بگوییم که من از الحاق (بخش‌های اشغالی کرانه باختری به اسرائیل) حمایت نمی‌کنم».

نفر دوم دولت سابق آمریکا در این نشست گفت: «فلسطینیان باید به تحریک (خشونت) در کرانه باختری و حملات راکتی از غزه پایان دهند. آنها هنوز دارند در کتاب‌های درسی در مدارس اینها را آموزش می‌دهند. صرفنظر از اینکه آنها اختلاف نظرهای مشروعی با اسرائیل دارند اما این هرگز توجیهی برای اقدامات تروریستی نیست».

وی ادامه داد: «فلسطینیان باید یک بار برای همیشه واقعیت و حق اسرائیل برای داشتن یک دولت دموکراتیک امن در خاورمیانه را بپذیرند و اسرائیل باید به تهدیدات خود مبنی بر الحاق (اراضی فلسطینی به خود) پایان دهد و فعالیت شهرک سازی خود را متوقف کند چرا که این کار هر امیدی برای صلح را خفه خواهد کرد».

بایدن افزود: «(در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری) من اقدامات دولت ترامپ را که شدیدا به چشم انداز صلح آسیب زده را به عقب بر می‌گردانم و روابط دیپلماتیک با رهبری فلسطین (تشکیلات خودگردان) را احیا می‌کنم».

پیش از این «آنتونی بلینکن» مشاور ارشد سیاست خارجی بایدن از مخالفت او با طرح الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری به فلسطین اشغالی خبر داده بود اما گفت که بایدن سفارتخانه آمریکا را در قدس اشغالی نگاه می‌دارد.