قدردانی ظریف از رئیس قوه قضائیه

گروه جهان الف،   3990230195

وزیر امور خارجه در نامه ای به رئیس قوه قضاییه از صدور بخشنامه «خودداری مراجع قضایی از صدور حکم یا دستور محرومیت افراد از دریافت خدمات کنسولی» قدردانی کرد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نامه‌ای خطاب به آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه با اشاره به نامه قبلی خود خطاب به ایشان متضمن درخواست صدور بخشنامه عدم محرومیت از خدمات کنسولی، از ایشان به خاطر پذیرش این درخواست و صدور بخشنامه اخیر در این خصوص تشکر و قدردانی کرد.

در این نامه آمده است: پیرو نامه ارسالی مورخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ متضمن بیان مشکلات حقوقی و قانونی محرومیت تعدادی از ایرانیان خارج از کشور از دریافت خدمات کنسولی و درخواست اتخاذ تدابیر لازم برای حل این مشکل، لازم می‌دانم از صدور بخشنامه صریح و قاطع جنابعالی مبنی بر «خودداری مراجع قضایی از صدور حکم یا دستور محرومیت افراد از دریافت خدمات کنسولی» قدردانی کنم.

ظریف همچنین با اشاره به اینکه صدور این بخشنامه اقدامی ارزشمند و منشاء آثار و برکات است آن را نشان دهنده دیدگاه روشن در حمایت قاطعانه از حقوق شهروندی و تاکید بر بهره‌مندی افراد از حقوق کنسولی خود دانست و برای رئیس قوه قضاییه سلامت و توفیقات مستمر طلب کرد.