استاندار خوزستان: مردم از دید و بازدید در تعطیلات عید فطر خودداری کنند

گروه اجتماعی الف،   3990230167

استاندار خوزستان گفت: مردم این استان به دلیل شیوع کرونا از رفت و آمد و دید و بازدید در تعطیلات عید فطر خودداری کنند.

 به گزارش مهر، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: محدودیت‌ها تا بعد از عید فطر اعمال می‌شود و پس از آن امید می‌رود نیاز به تصمیمات جدید نباشد.

وی افزود: در حال رصد شرایط هستیم. در سه روز اخیر روند مبتلایان روند کاهشی داشته است گرچه هنوز تعداد مبتلایان بالاست با این وجود تعداد بیماران سرپایی بیشتر است. باید مراقبت‌ها را بیشتر کنیم و محدودیت اعمال کنیم.

شریعتی عنوان کرد: فرمانداران، نیروی انتظامی، بسیج و صمت برای اعمال محدودیت‌ها اقدامات را خوبی انجام دادند و کاهش آمار در سه روز گذشته نیز ناشی از همین محدودیت‌ها است.

استاندار خوزستان بیان کرد: همچنین به تجهیز تعداد بیشتری از تخت‌های ویژه پرداخته‌ایم و جای نگرانی از این نظر نداریم و تلاش خواهیم کرد به تدریج روند بیماری را با اقدامات لازم کاهش دهیم.

شریعتی تصریح کرد: در روز پنجشنبه هفته جاری (اول خرداد) تعطیلی فقط ویژه شهرهای با وضعیت قرمز از نظر ابتلاء به کرونا (۱۶ شهرستانی که اخیراً مشمول تعطیلی بودند) است و در سایر شهرستان‌های خوزستان فعالیت بانک‌ها و همچنین اصناف غیرضروری به روال روزهای اخیر خواهد بود.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین در روز شنبه مورخ ۳ خرداد همه ادارات، بانک‌ها و اصناف به استثنای اصناف ضروری تعطیل خواهد بود. همچنین اصناف غیرضروری از شنبه ۳ خرداد تا پایان تعطیلات عید فطر در سطح استان تعطیل هستند.

شریعتی توضیح داد: نماز عید فطر فقط در مساجد محل به شرط برگزاری در فضای روباز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان برگزاری خواهد داشت همچنین مردم در تعطیلات پیش رو از رفت و آمد و دید و بازدید صرف‌نظر کنند.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: شرایط را بررسی خواهیم کرد و در صورت لزوم محدودیت‌هایی را برای رفت و آمد اعمال خواهیم کرد و ظرف روزهای آینده در این مورد تصمیم‌گیری می‌کنیم.

استاندار خوزستان یادآور شد: مراجعان به بانک و ادارات باید از ماسک استفاده کنند و ادارات هم نباید به افراد فاقد ماسک اجازه ورود دهند.

شریعتی عنوان کرد: اصناف هم فقط آن دسته که در سایت سلامت ثبت‌نام کرده‌اند امکان بازگشایی دارند و سازمان صمت بر این مورد نظارت خواهد کرد.