افزایش دمای هوا در برخی مناطق کشور از پنج‌شنبه

گروه اجتماعی الف،   3990230077

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به پیش بینی وضعیت آب و هوایی کشور طی چند روز آتی پرداخت و گفت: از پنج شنبه، اول خرداد شاهد روند افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور خواهیم بود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا،  در این باره اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای سه شنبه، 30 اردیبهشت و چهارشنبه، 31 اردیبهشت برای استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل دریای خزر،‌ دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، مرکز، شرق و بخش‌هایی از غرب و جنوب شرق کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شدت بارش از بعدازظهر امروز، سه شنبه تا بعدازظهر چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران، شمال غرب سمنان و شمال مرکزی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پنجشنبه، اول خرداد در برخی نقاط شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر،‌ دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی  و بخش‌هایی از کرمان بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود گفت: روزهای جمعه و شنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی و سواحل مرکزی دریای خزر بارش پراکنده رخ خواهد داد.

به گفته وی طی دو روز آینده در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور، به ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. از پنج شنبه شاهد روند افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور خواهیم بود.

وی وضعیت جوی پایتخت را نیز پیش بینی کرد و گفت: امروز سه شنبه آسمان تهران قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود و دمای هوا بین 29 تا 19 درجه سانتیگراد متغیر است. فردا، چهارشنبه نیز هوای تهران نیمه ابری در بعضی ساعات افزایش ابر گاهی رگبار باران و وزش باد و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود و دما بین 18 تا 27 درجه سانتیگراد است. برای پس فردا نیز آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد است و دما بین 31 تا 19 درجه متغیر است.