شناسایی داروی ترکیبی مؤثر در درمان کرونا

گروه سلامت الف،   3990229124

پزشکان بنگلادشی توانستند با ترکیب ۲ دارو به نتایج مثبتی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا دست یابند.

شناسایی داروی ترکیبی مؤثر در درمان کرونا

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یک تیم پزشکی بنگلادشی به سرپرستی یک پزشک ارشد ادعا کرده است که تحقیقات آنها در مورد ترکیب دو داروی پرکاربرد، نتایج حیرت انگیزی در درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به همراه داشته است.

پروفسور تارک آلام، (Tarek Alam)، رئیس بخش پزشکی بیمارستان خصوصی دانشگاه علوم پزشکی بنگلادش (BMCH)، گفت: طبق تحقیقات بر روی ۶۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹، همه این بیماران با استفاده از ترکیب این دو دارو، بهبود یافتند.

آلام درباره تاثیر این دارو بر روی بیماران کووید ۱۹، گفت: ترکیب یک داروی ضد انگلی با نام ایورمکتین در یک واحد داکسی سایکلین (نوعی آنتی بیوتیک) نتیجه معجزه آسایی در درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ داشته است.

او افزود: این پزشکان این داروی ترکیبی را فقط برای بیماران مبتلا به کرونایی که در ابتدا با مشکلات تنفسی همراه بودند، تجویز می‌کردند.

بیماران کرونایی با مصرف داروی ترکیبی یافتند

رئیس بخش پزشکی بیمارستان خصوصی دانشگاه علوم پزشکی بنگلادش ادامه داد: اثر دارویی این ترکیب به حدی بر روی بیماران مبتلا به کرونا مؤثر بود که در طی ۴ روز کاملاً بهبود یافتند. مصرف این داروی ترکیبی هیچ عارضه جانبی در این بیماران نداشته است.

آلام تصریح کرد: ما صد در صد از اثربخشی این ترکیب بر روی بیماران کووید ۱۹ اطمینان داریم، در حال حاضر برای تصدیق این دارو برای درمان کووید ۱۹ با مقامات دولتی تماس گرفته‌ایم و آماده هستند تا فرایند‌های بین المللی این دارو انجام شود.

دکتر ربیول مرشد، یکی از پزشکان این بیمارستان، گفت: همه بیماران کووید ۱۹ این بیمارستان در طی ۴ روز با مصرف این دارو بهبود یافتند.

تا کنون بیش از ۲۰ هزار نفر در بنگلادش به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۳۱۰ نفر بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

به گفته دانشگاه جان هاپکینز، ویروس کرونا در ابتدا از چین ظهور کرد و هم‌اکنون نزدیک به ۵ میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند و بیش از ۳۰۰ هزار نفر نیز جان خود را بر اثر این ویروس از دست داده اند.