حاج رضایی: فساد فوتبال از کرونا هم خطرناک‌تر است

گروه ورزشی الف،   3990229015

کارشناس فوتبال گفت: معتقدم برگزاری مسابقات فوتبال ریسک بالایی دارد و مسئولان تصمیم خطرناکی گرفتند.

امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه قرار است بازی‌های لیگ برتر فوتبال بدون حضور تماشاگران برگزار شود، اظهار کرد: به هر حال برخی از کشور‌ها مثل فرانسه و بلژیک لیگ فوتبال خود را نیمه کاره گذاشتند  و قهرمان را مشخص کردند و بعضی از کشور‌ها همانند آلمان نیز از روز شنبه لیگ خود را شروع کردند. البته من موافق نیستم که لیگ تعطیل شود و قهرمان را معرفی کنند، چون این موضوع شائبه‌هایی در مورد قهرمانی پرسپولیس به وجود می‌آورد. من طرفدار  هیچ تیمی از جمله استقلال و پرسپولیس نیستم و همان طور که شاهد هستیم لیورپول در لیگ انگلیس با ۲۵ امتیاز و یک بازی بیشتر صدرنشین رقابت‌ها است، اما این تیم می‌گوید قهرمان باید در زمین مسابقه مشخص شود.  

کارشناس فوتبال بیان کرد: اگر مسئولان بگویند که پروتکل‌های بهداشتی لیگ‌های معتبر دنیا را می‌توانند در فوتبال کشورمان اجرا کنند به نظرم این کار امکان پذیر نیست و در نهایت نمی‌توانند امکانات بهداشتی ما را به حد استاندارد برسانند. معتقدم برگزاری مسابقات ریسک بالایی دارد و نمی‌دانم پشت این قضیه چه چیزی است که به این نتیجه رسیدند بازی‌ها را انجام بدهند. به هر حال امیدوارم این کار خطرناک در ایران بتوانند انجام بدهند.

فوتبال بدون تماشاگر معنی ندارد 
او ادامه داد: فوتبال بدون تماشاگر معنی ندارد و این موضوع مثل غذای بدون نمک است که به مریض‌ها می‌دهند. به هر حال قصد دارند ۴۵ روزه لیگ برتر فوتبال را برگزار کنند که این موضوع به تیم‌های فوتبال فشار وارد می‌کند.  

حاج رضایی درباره اینکه پروتکل‌های بهداشتی لیگ‌های اروپایی را در لیگ ایران می‌شود اجرا کرد، گفت: به هر حال اروپایی‌ها مسائل بهداشتی زیادی را مطرح کردند و آن‌ها را اجرا می‌کنند. به طور مثال بازیکنان بعد از گلزنی نباید شادی کنند و همدیگر در آغوش بگیرند و نیمکت فنی تیم‌ها نباید شلوغ باشد و  رعایت این مسائل باعث می‌شود ضریب خطر را پایین بیاورد. همچنین این بیماری برای اولین بار در ایران همه گیر شده است و  برخی از ورزشگاه‌های ما آمبولانس ندارند که مصدومان را به بیمارستان برسانند و خیلی از باشگاه‌ها نمی‌توانند پروتکل‌های بهداشتی را اجرا کنند.

مسئولان برای برگزاری مسابقات تصمیم خطرناکی گرفتند  
حاج رضایی اظهار کرد: به هر حال آغاز بازی‌های لیگ برتر معامله‌ای است که نمی‌توانم این مسئله را حل کنم. مسئولانی که به این نتیجه رسیدند بازی‌ها برگزار شود به طور حتم فکر همه مسائل را کردند، اما از لحاظ عقلانی برگزاری مسابقات خطرناک است. اختلاف دیدگاه و شرایط کشور‌ها برای برگزاری بازی‌های فوتبال زیاد است و اروپایی‌ها از لحاظ امکانات مجهزتر از ما هستند و نمی‌توانیم پروتکل‌های بهداشتی آن‌ها را در کشورمان اجرایی کنیم. نگرانی‌ها برای برگزاری مسابقات زیاد است، چون امکانات لازم را ما نداریم و اظهارات مسئولان را باور ندارم. اگر بازی‌ها ادامه یابد ضریب مبتلا نشدن به ویروس کرونا پایین می‌آید. به نظر می‌رسد که مخالفان برگزاری مسابقات از موافقان زیادتر هستند و مسئولان تصمیم خطرناکی گرفتند.  

کارشناس فوتبال درباره ارزیابی اش از ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی از سوی سرخابی‌ها گفت: به هر حال این موضوع وجه اقتصادی دارد و وضعیت مالی باشگاه‌ها خوب نیست. در مجموع فوتبال ایران فاسد است و پول‌های این رشته ورزشی معلوم نیست که در کجا صرف می‌شود. به نظرم فساد فوتبال از کرونا هم خطرناک‌تر است.  

حاج رضایی درباره وضعیت تیم ملی و اسکوچیچ سرمربی تیم ملی بیان کرد: به هر حال دوست دارم که تیم ملی موفق شود، اما الگو‌ها را در تیم ملی نمی‌بینم تا در این باره اظهار نظر کنم. ان شاالله وضعیت مناسب  شود و نسل‌های  بعد از ما بتوانند به خوبی زندگی کنند.