آغاز زندگی بدون ماسک در پکن

گروه جهان الف،   3990228042

بر اساس تازه ترین اعلام مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های پکن که امروز یکشنبه منتشر شد پس از ماه ها پوشیدن ماسک برای جلوگیری از خطرات ناشی از عفونت ویروس کرونا، ساکنان این شهر می توانند از امروز آزادانه و بدون ماسک در خارج از خانه نفس بکشند.

آغاز زندگی بدون ماسک در پکن

به گزارش ایرنا، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های پکن روز یکشنبه اعلام کرد که مردم نیازی به پوشیدن ماسک در بیرون از خانه ندارند، اما هنوز هم باید از تماس نزدیک با دیگران جلوگیری کنند.

این مرکز همچنین مردم را تشویق کرده است هنگامی که هوا خوب باشد به بیرون از خانه بروند زیرا هوای آزاد برای افزایش کیفیت زندگی و سلامت مفید است.

پیش از این وضعیت اضطراری بهداشت عمومی مرتبط با ویروس کرونا از نخستین ساعت بامداد ۳۰ آوریل /۱۱ اردیبهشت/ در پکن یک درجه کاهش یافته بود و سطح هشدار از درجه یک به دو تعدیل شد بر این اساس، افرادی که از مناطق داخلی با خطرات کم به پکن سفر کرده یا برگشتند دیگر لازم نبود ۱۴ روز در خانه قرنطینه شوند و قرنطینه موجود برای خانه نشینان هم لغو شد.

با این حال افرادی که از خارج از کشور، استان هوبی و منطقه ووهان و سایر مناطق داخلی با خطرات بالا و متوسط، وارد پکن می‌شدند مشمول این وضعیت نشدند و آنها همچنان باید تدابیر قرنطینه را رعایت می کردند.

از آغاز شیوع ویروس کرونا، دولت چین سخت ترین تدابیر بهداشتی را در پکن اعمال کرده بود با این حال این شهر یکی از کمترین تعداد مبتلایان به این ویروس را گزارش کرده است.

در شهر پکن تا کنون ۵۹۳ تن به کرونا مبتلا شده اند از این تعداد ۹ تن جان باخته و ۵۶۰ تن نیز درمان شده اند اکنون در پکن فقط ۲۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند.