شریعتمداری: ۵۰ هزار میلیارد ریال به صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافت

گروه اقتصادی الف،   3990227201

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای حمایت از اقشار آسیب‌دیده از ناحیه شیوع کرونا، ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری، شنبه در جریان افتتاح ویدئوکنفرانسی طرح گاوداری ۱۰ هزار راسی شهرستان شیروان، عقب انداختن بازپرداخت بدهی های بانکی و تامین اجتماعی و استمهال بدهی های مالی را از دیگر اقدامات دولت برای حمایت از اقشار خسارت دیده از ناحیه شیوع این بیماری برشمرد.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه متاثر از این بیماری، افزود: دولت در کنار مردم بوده و هست و برای حمایت از مردم، به ۲۲ میلیون نفر تسهیلات یارانه پرداخت کرده و با ۲۵۰ هزار میلیارد ریال نیز از خانواده هایی که نیازمند حمایت بودند، حمایت شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همچنین برای سه میلیون خانوار نیازمند به مدت چهار ماه سبدهای غذایی به ارزش ۲ تا ۶ میلیون ریال تهیه و در اختیار آنان قرار گرفته شده است.
شریعتمداری با اشاره به فعالیت یک میلیون بنگاه اقتصادی در کشور و اعطای وام با نرخ ۱۲ درصدی به واحدهای تولیدی افزود: در این راستا ۵۰۰ هزار میلیارد ریال منابع تامین شده که تا نیمه خردادماه تسهیلات لازم در اختیار آنان قرار می گیرد ...

وی همچنین به توفیق طرح ایجاد اشتغال مولد روستایی در کشور اشاره کرد و گفت: برای ایجاد اشتغال در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر، وام اشتغال مولد پایدار روستایی را ایجاد کردیم که سهم اشتغال روستایی را از سه درصد به ۲۵.۳ درصد افزایش داده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح گاوداری ۱۰ هزار راسی شیروان، گفت: سرانه مصرف شیر در کشور بسیار پایین است که به ازای هر فرد سالانه ۹۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم است که این در کشورهای اروپایی، ۳۰۰ کیلوگرم است.
شریعتمداری اظهار داشت: برای جلوگیری از هزینه های درمانی آتی، باید برای سلامت مردم قدم های موثری برداشت که در این راستا این وزارتخانه تلاش دارد در حوزه زیرمجموعه خود تولید شیر را به دو برابر افزایش دهد.

گاوداری ۱۰ هزار راسی شیروان به عنوان بزرگترین طرح گاوداری شرق کشور، با مشارکت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی سازمان سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در زمینی به مساحت ۱۰۷ هکتار و ظرفیت اسمی تولید سالانه ۶۵ هزار و ۷۰۰ تن شیر و هزار تن گوشت ساخته می شود که به صورت مستقیم برای ۳۰۰ نفر ایجاد اشتغال می کند.