حماس: تشکیلات خودگردان در پی افزایش روابط با اسرائیل است

گروه جهان الف،   3990227129

سخنگوی حماس با اشاره به لغو نشست رهبران گروههای فلسطینی در رام‌الله گفت که این موضوع نشان از عدم جدیت تشکیلات خودگردان برای مقابله با طرح‌های رژیم صهیونیستی دارد.

حماس: تشکیلات خودگردان در پی افزایش روابط با اسرائیل است

به گزارش فارس، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز (شنبه) به لغو دیدار «محمود عباس» با رهبران برخی گروههای فلسطینی در رام‌الله واکنش نشان داد.

«حازم قاسم» به وبگاه معا گفت، با لغو این نشست، روشن شد که تشکیلات خودگردان در اتخاذ موضع یا انجام اقدامی برای مقابله با طرح اشغال کرانه باختری جدی نیست.

سخنگوی حماس تأکید کرد که رهبران تشکیلات خودگردان همچنان در پی روابط با رژیم صهیونیستی و توسعه آن هستند و این در حالی است که تمامی مردم فلسطین چنین سیاستی را رد می‌کنند.

قاسم سپس از رام‌الله خواست تا خود را ملزم به رعایت موضع ملی فلسطین بداند و به ضرورت از تمامی توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی خارج شده و «هماهنگی امنیتی» را متوقف کند و پس از آن با فراخوان نشست فوری گروههای فلسطینی، استراتژی واحدی برای مبارزه با اشغالگری در پیش بگیرد.

وبگاه ارم نیوز امروز در تحلیلی نوشت که تشکیلات خودگردان تقریبا هیچ گزینه‌ای برای مقابله با طرح اشغالگری جدید ندارد و هیچ طرح فلسطینی نمی‌تواند مانع اجرای این طرح شود.

رژیم صهیونیستی قصد دارد بخشی مهمی از طرح موسوم به «معامله قرن» که شامل اشغال ۷۲ هزار هکتار از کرانه باختری است را اجرا کند. اشغال این حجم وسیع سرزمینی از سال ۱۹۶۷ به این سو بی سابقه است و یسیاری از کشورها در خصوص تبعات این اقدام هشدار داده‌اند.