عربستان هزینه اقامت دولت مستعفی یمن را قطع می‌کند

گروه سیاسی الف،   3990226088

عربستان به مسئولان دولت عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن که در ریاض اقامت دارند، اعلام کرده که حاضر به پرداخت هزینه اقامت شان در این کشور نیست و کمک های مالی به آنان را قطع می کند.

یک مسئول یمنی به پایگاه خبری «عربی ۲۱» گفت: مقام های سعودی تصمیم جدید خود را به مسئولان و کارکنان ریاست جمهوری و نخست وزیری و شماری از وزارتخانه های دولت یمن اعلام  کرده اند.

وی که خواست نامش فاش نشود، در عین حال افزود: همه مسئولان و کارکنان دولت یمن با هزینه دولت عربستان در این کشور سکونت ندارند بلکه بیشترشان هزینه اقامت خود را شخصا می پردازند.

وی در باره چگونگی اعلام این تصمیم گفت: برخی مسئولان ریاست جمهوری و نخست وزیری یمن از جمله معاونان وزارتخانه ها و برخی دیگر که چندی پیش وارد عربستان شده و در هتل هایی میهمان بودند پیش از اینکه به آپارتمان های مبله با هزینه این کشور منتقل شوند، در جریان قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، روز چهارشنبه ۱۳ ماه مه در برخی شبکه های اجتماعی سندی منتشر شد مبنی بر اینکه به مسئولان و کارکنان یمنی مقیم ریاض اعلام شده که آخرین موعد دریافت کمک های ارایه شده از سوی عربستان، پایان ماه میلادی جاری (ماه مه) است.

در این سند آمده است: کسی که بعد از تاریخ ۳۱ ماه مه  قصد ماندن یا تمدید سکونت خود در این محل را داشته باشد، باید هزینه را خودش بپردازد.

عربستان که از سال ۲۰۱۵ ائتلافی نظامی را علیه یمن و در حمایت از دولت مستعفی منصور هادی رهبری می کند، میزبان شماری از مسئولان و رهبران سیاسی، قبیله ای و اجتماعی یمنی در خاک خود است.

برخی منابع تصمیم جدید عربستان را که در پی کاهش بهای نفت و شیوع ویروس کرونا در این کشور اتخاذ شده است به یک سری برنامه های اقتصاد ریاضتی برای جبران کسری بودجه نسبت می دهند.