درگیری حشد شعبی با داعش در جنوب بغداد و صلاح الدین

گروه جهان الف،   3990226044

منابع امنیتی از ادامه درگیری نیروهای حشد شعبی عراق با داعش برای ممانعت از نفوذ این گروه تروریستی به مناطق الفارسیه در جنوب غربی بغداد و المزاریح در سامرا واقع در استان صلاح الدین خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، نیروهای حشد شعبی در حال مقابله با گروه تروریستی داعش در دو منطقه الفارسیه و المزاریح هستند.

همچنین سازمان حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان بسیجی عراقی، تلاش داعش برای نفوذ به منطقه «جرف الصخر» واقع در شمال استان بابل را ناکام گذاشتند.

از سوی دیگر المیادین گزارش داد که نیروهای حشد شعبی حمله تروریست‌های داعشی در جنوب «عکاشات» واقع در استان الانبار را خنثی کردند.

همچنین اهالی روستای "مبارک" در شهرستان خانقین واقع در استان دیالی توانستند حمله داعش به این روستا را خنثی کنند و طبق اعلام منابع درگیری‌ها میان اهالی روستا و نیروهای داعش همچنان ادامه دارد.

سایت اسکای‌نیوز مدعی شد، نیروهای گروه تروریستی داعش کنترل روستای "مبارک" در شهرستان خانقین را به دست گرفته و خانه‌ها و محصولات کشاورزی آن را به آتش کشیدند.

مرکز رسانه‌ امنیتی عراق اعلام کرد، نیروهای داعش با تیراندازی تک تیراندازان به روستای مبارک حمله کردند و در اثر این تیراندازی‌ها سه غیرنظامی از ساکنان روستا زخمی و یکی از آنها جان باخت. اهالی این روستا نیز با پشتیبانی یگان تکاور فرماندهی عملیات دیالی با تک تیراندازان درگیر شدند و در این درگیری‌ها کدخدای روستا کشته شد.

مناطق مختلف شهرستان خانقین تقریباً از چهار سال پیش و پس از عقب نشینی نیروهای پیشمرگ‌ از مناطق مورد مناقشه شاهد حوادث امنیتی پی در پی است و نیروهای داعشی از خلأ امنیتی موجود در این مناطق برای حملات خود بهره‌برداری می‌کنند.