تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی

گروه سیاسی الف،   3990223096

یک عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، این تذکرات کتبی نمایندگان که در جلسه علنی امروز مجلس توسط علی اصغر یوسف نژاد قرائت شد به شرح زیر است:

علی مطهری به وزیر کشور: چرا پاسخ لازم درباره اتهام به آب انداختن مهاجران افغان توسط مرزداران ایرانی را نمی‌دهید؟

میرزاده به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: علت بی‌توجهی به ساماندهی صنایع دستی روستایی و معرفی و ثبت آثار تاریخی و آماده نمودن زیرساخت‌های مناطق گردشگری گرمی مغان چیست؟

داود محمدی به رییس جمهور و وزیر آموزش و پرورش: تسریع در اعمال ضریب ۱.۲ پیرامون احکام حقوقی کارگزینی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی که با کمال تأسف از سال ۸۸ علیرغم پیگیری‌های به عمل آمده اعمال نشده است؛ به رییس جمهور و وزیر صنعت: لزوم نظارت بر قیمت‌ها و فرآیند لجام گسیخته بهای خودرو و مسکن.

حسن پور بیگلری به وزیر کار: لزوم شفافیت در خصوص عدم پرداخت یارانه معیشتی به افراد تحت پوشش و عدم پرداخت تسهیلات به مردم بیکار شده ناشی از شیوع ویروس کرونا؛ به رییس جمهور: علت وجود شرایط نابسامان در بازار خودروی داخلی.

کوچکی نژاد به وزیر بهداشت: چرا به تعهد خود در جذب نیروهای پرستار که در مقابله با ویروس کرونا کمک کردند، اقدام نمی‌کنید؟

ابطحی به وزیر بهداشت: تسریع در پرداخت مطالبات بیمارستان ۹ دی خمینی‌شهر؛ به رییس جمهور: لزوم توجه به وضعیت معیشتی مردم در شرایطی که افزایش بی‌رویه قیمت کالاهای اساسی زندگی آنان را مختل کرده است.

امیرحسنخانی به وزیر راه: لزوم اعطای تسهیلات و تأمین زمین برای ساخت مسکن برای جوانان و اقشار مختلف در شهرستان فردوس؛به وزیر کشور: لزوم تسریع در اعلام دو بخش باغستان اسلامیه در شهرستان فردوس.

حاجی دلیگانی به وزیر دفاع: لزوم تسریع در احتساب سه چهارم خدمت وظیفه به عنوان خدمت داوطلبانه در جنگ در نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌های اجرایی به منظور جلوگیری از تضییع حق رزمندگان ایثارگر و مشمولیت آنها از حق ایثارگری و استفاده از یک مقطع تحصیلی طبق سنوات گذشته؛به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: لزوم اتخاذ و ابلاغ فوری تصمیمات ویژه برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت و رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در صنعت گردشگری کشور و استان اصفهان به عنوان نماد و آیینه تمام نمای صنعت گردشگری ایران با در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی بدون بهره و معافیت مالیاتی در بازگشایی مراکز گردشگری با استفاده از پروتکل‌های بهداشتی.

پژمانفر به وزیر راه: چرا بدون کار کارشناسی ۶۰ درصد پست‌های سازمانی اقلیم‌شناسی به ارگان‌های دیگر واگذار شده است و کارکنان رسمی این مرکز به شهرهای دیگر منتقل شده‌اند؛ به وزیر نیرو : با توجه به بارندگی‌های مکرر در فصل بهار چرا اقدامات لازم در خصوص بهینه‌سازی مسیل‌های سیلاب انجام نمی‌شود؟ به رییس جمهور، وزیر آموزش و پرورش، وزیر اطلاعات، وزیر ارتباطات، وزیر اقتصاد، وزیر امورخارجه، وزیر بهداشت، وزیر کار، وزیر دادگستری، وزیر راه، وزیر علوم، وزیر فرهنگ، وزیر گردشگری، وزیر میراث فرهنگی، وزیر نفت، وزیر ورزش، وزیرکشور: چرا کارشناسان معاهدات بین‌المللی وزارتخانه‌های مختلف پیش‌نویس معاهدات را به طور کامل مطالعه و کارشناسی نمی‌کنند که این بی‌دقتی باعث زیر سوال رفتن داشته‌های تاریخی ما شود؟