هوش مصنوعی تومور مغزی را شناسایی می‌کند

گروه فناوری الف،   3990223075

محققان دانشگاه پنسیلوانیا به همراه شرکت اینتل در حال ایجاد یک هوش مصنوعی هستند که قادر به شناسایی تومورهای مغزی است.

هوش مصنوعی تومور مغزی را شناسایی می‌کند

به گزارش فارس به نقل از انگجت، محققان دانشگاه پنسیلوانیا به همراه شرکت اینتل در حال ایجاد یک پلتفرم هوش مصنوعی هستند که قادر به شناسایی تومورهای مغزی است.

اینتل، یک شرکت چندملیتی آمریکایی است که در زمینه تولید و طراحی انواع مختلف سخت‌افزار رایانه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپست، بلوتوث و حافظه فلش فعالیت می‌کند.

براساس اخبار منتشر شده، «Intel» و «Penn Medicine» در حال ایجاد یک هوش مصنوعی برای شناسایی تومورهای مغزی هستند.

آنها ضمن حفظ امنیت اطلاعات بیمار از داده‌هایی از سراسر جهان استفاده می‌کنند؛ به تازگی پلتفرم‌هایی توسعه داده شده که به کمک هوش مصنوعی سرطان سینه، ریه و پوست را شناسایی می‌کند و حالا نوبت به شناسایی تومور مغزی با استفاده از این فناوری رسیده است.

 اکنون محققان اینتل و دانشگاه پنسیلوانیا توجه خود را به سمت تومورهای مغزی معطوف کرده‌اند؛ با استفاده از سخت افزار و نرم افزار هوش مصنوعی اینتل و دانشگاه پزشکی پنسیلوانیا 29 موسسه بین‌المللی مراقبت‌های بهداشتی و پژوهشی برای ایجاد یک مدل هوش مصنوعی آموزش داده‌اند که روی بزرگترین مجموعه داده تومور مغزی متمرکز خواهد شد.

این پروژه مبتنی بر تکنیکی به نام یادگیری فدرال است که یک الگوریتم را در سرورهای غیر متمرکز آموزش می‌دهد، به طوری که بیمارستان‌ها می توانند بدون به اشتراک گذاشتن داده‌های بیمار  با یکدیگر همکاری کنند.

این امر به مؤسسات  کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده، کانادا، انگلیس، آلمان، هلند، سوئیس و هند اجازه می‌دهد تا داده‌های بسیار بزرگتری را نسبت به هرکدام از مؤسسات خود ایجاد کنند.

جیسون مارتین،یکی از مهندسان اینتل در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: هوش مصنوعی نوید خوبی برای تشخیص زودرس تومورهای مغزی نشان می‌دهد، اما برای دستیابی به پتانسیل کامل به داده‌های بیشتری نیاز دارد.

هنوز مشخص نیست که چقدر طول می کشد تا این مدل توسعه یابد، اما این پروژه از طریق یک کمک هزینه سه ساله و 1.2 میلیون دلاری از موسسه ملی بهداشت (NIH) تأمین می‌شود.

طبق آمار انجمن تومور مغزی آمریکا (ABTA) در سال جاری نزدیک به ۸۰ هزار نفر مبتلا به تومور مغزی تشخیص داده شده‌اند که بیش از ۴۶۰۰  نفر از آنها کودک هستند.