افزایش شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس و اسپانیا

گروه جهان الف،   3990222157

اروپا همچنان قاره کانونی شیوع ویروس کرونا در جهان حساب می‌شود و ۶ کشور از این قاره در لیست ده کشور آلوده به این بیماری قرار دارند.

به گزارش فارس، همزمان با عبور تلفات ویروس «کووید۱۹» در اروپا از ۱۵۲ هزار نفر، شمار مبتلایان این بیماری در کشورهای مختلف این قاره از جمله اسپانیا و انگلیس، علی‌رغم نزولی شدن نمودار ابتلای روزانه، همچنان رو به افزایش است.

وزارت بهداشت انگلیس شامگاه یکشنبه طی نشست‌خبری در مقر نخست‌وزیری، اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۳۹۲۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته صفحه توئیتر این وزارتخانه، در همین بازه زمانی، ۲۶۸ بیمار بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس به ۲۱۹۱۸۳ نفر و تعداد موارد فوتی نیز به ۳۱۸۵۵ نفر افزایش یافت.

اداره فدرال بهداشت عمومی سوئیس نیز گزارش داد شمار مبتلایان در این کشور به رقم ۳۰۳۰۵ نفر رسیده است.

به نوشته وبگاه «تریبون دو ژنو» تعداد کل بیمارانی که بر اثر ابتلا به این ویروس در سوئیس جان خود را از دست داده‌اندبه ۱۸۳۳ نفرافزایش یافت.

وزارت بهداشت اسپانیا - که در رتبه دوم کشورهای آلوده به ویروس کرونا در جهان است - امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۳۰۴۶ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که نسبت به روزهای گذشته افزایش داشته است.

بر اساس آمار قرار گرفته روی وبگاه «وُرلداُمتر»، همچنین از روز گذشته تا کنون ۱۲۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

با احتساب آمار جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به ۲۶۷۷۰۹ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۲۶۷۴۴ تن افزایش یافت.

«سرویس سلامت عمومی فدرال» بلژیک گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۳۶۸ مورد مبتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که شاهد کاهش نسبی است.

به نوشته وبگاه روزنامه «براسل‌تایمز»، همچنین از روز گذشته تا کنون ۵۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در بلژیک جان خود را از دست داده‌اند.

با این حساب، تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در بلژیک به ۵۳۴۴۹ نفر و شمار قربانیان آن نیز به ۸۷۰۷ نفر افزایش یافت.