نوام چامسکی: ترامپ مسئول مرگ هزاران آمریکایی است

گروه جهان الف،   3990222115

نظریه پرداز مطرح آمریکایی، رئیس جمهور ایالات متحده را مسئول مرگ هزاران نفر از مردم این کشور در بحران کرونا معرفی کرد.

نوام چامسکی: ترامپ مسئول مرگ هزاران آمریکایی است

به گزارش مهر، «نوام چامسکی» نظریه پرداز معروف آمریکایی در مصاحبه با گاردین گفت: دونالد ترامپ مقصر مرگ آمریکایی‌ها است. وی (ترامپ) هرچند تظاهر به نجات کشورش می‌کند اما مسبب مرگ و میر مردم آمریکا است.

وی اظهار داشت: دونالد ترامپ از همه گیری ویروس کرونا برای تقویت چشم‌انداز انتخاباتی خود و پر کردن جیب مشاغل بزرگ استفاده کرده و به این ترتیب مقصر مرگ هزاران آمریکایی است. رئیس جمهوری آمریکا در حالی که وانمود می‌کرد ناجی این کشور در بدترین و وخیم‌ترین بحران سلامت طی یک قرن اخیر است، ضربات سهمگینی به اقشار آمریکایی‌ها زده است.

چامسکی در ادامه گفت: ترامپ که در پی انتخاب مجدد است، اواخر امسال بودجه دولتی را در بخش مراقبت‌های بهداشتی و تحقیقات در زمینه بیماری‌های عفونی به نفع شرکت‌های ثروتمند کاهش داده است. وی تا جایی که بتواند به این کار خود ادامه می دهد و این اقدام اگرچه آسیب بسیاری به اقشار آسیب پذیر وارد می‌کند، سود هنگفتی برای حامیان و صاحبان قدرت و ثروت به همراه دارد.

نظریه پرداز مطرح آمریکایی همچنین گفت که ترامپ با ترک مسئولیت خود در وادار کردن فرمانداران ایالتی برای مبارزه با ویروس کرونا، یک راهبرد عالی برای کشتن بسیاری از مردم و بهبود سیاست انتخاباتی خود در پیش گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وی ترامپ را مقصر مرگ آمریکایی‌ها می‌داند، گفت: بله، اما بدتر از آن تلاش وی برای مخفی کردن حملات جنایتکارانه علیه آمریکایی‌ها است که در تمام مدت ریاست جمهوری خود انجام داده و هربار سعی در قربانی کردن یک نفر به عنوان مقصر این رویدادها کرده است.

چامسکی در خصوص تصمیم ترامپ مبنی بر توقف کمک‌های مالی به سازمان بهداشت جهانی توضیح داد: این اقدام نتیجه‌ای جز مرگ و میر انسان‌ها در یمن و قاره آفریقا نخواهد داشت.