خشم مجازی از ماسک نزدن ترامپ و اسپر در جمع کهنه سربازان جنگ جهانی دوم

گروه جهان الف،   3990220108

ماسک نزدن ترامپ و وزیر دفاعش در جمع کهنه سربازان مسن جنگ جهانی دوم انتقاداتی را در فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی به دنبال داشت.

https://cdn.isna.ir/d/2020/05/09/3/61631342.jpg

به گزارش ایسنا، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در جمع کهنه سربازان مسن جنگ جهانی دوم که تجهیزات محافظتی نداشتند، بدون ماسک ظاهر شد. این اقدام در شبکه‌های اجتماعی غافلگیری بسیاری را به دنبال داشت. اسپر در جمع این کهنه سربازان با دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا همراه شده بود که ایستاده و با فاصله چندین متری با این کهنه سربازان مسن صحبت کرد اما او نیز ماسک به صورت نداشت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کاربران شبکه‌های اجتماعی از این اقدام انتقاد کرده و دولت ترامپ را به "نداشتن حس مسئولیت یا وظیفه‌شناسی در حفاظت" از مردم متهم کردند.

این کاربران از دولت ترامپ برای عدم رعایت مقرراتی که خودش تنظیم کرده، انتقاد کردند.

برخی اظهار کرده‌اند که رعایت نکردن تدابیر ضدکرونا در دولت ترامپ امری رایج است زیرا این رییس جمهور پیشتر نیز گفته که داشتن ماسک "پیامی غلط را منتقل می‌کند".

این کاربرانِ خشمگین تاکید کردند که چنین رفتار بی‌محابایی به "قتل عام بزرگترین نسل" می‌انجامد. بزرگ‌ترین نسل، عبارتی است که برای توصیف نسلی به کار می‌رود که در دوران رکود بزرگ در آمریکا بزرگ شدند و سپس در جریان جنگ جهانی دوم به جنگ رفتند.

برخی نیز ادعای کاخ سفید را مبنی بر این که این کهنه سربازان با حضور در این رویداد، "کشور را به خودشان ترجیح دادند"، محکوم کردند.