رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره): ۲۰۰ هزار شغل جدید برای مددجویان در سال جهش تولید ایجاد می‌کنیم

گروه اقتصادی الف،   3990218156

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از ایجاد ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل توسط کمیته امداد در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال حدود ۶۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای اشتغال در اختیار داریم که انشالله ۲۰۰ هزار شغل جدید در سال ۹۹ و سال جهش تولید ایجاد می‌کنیم.  

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره): ۲۰۰ هزار شغل جدید برای مددجویان در سال جهش تولید ایجاد می‌کنیم

به گزارش تسنیم، سید مرتضی بختیاری در آیین رزمایش همدلی تامین 85 هزار بسته معیشتی برای نیازمندان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه گرفتن از دست محرومین، بهترین عبادت است، اظهار داشت: امروز 85 هزار بسته معیشتی در اختیار محرومین استان قرار می گیرد که حتما اجر دنیوی و اخروی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در ماجرای ویروس منحوس کرونا، ایران اسلامی خود را به دنیا نشان داد، افزود: علی رغم تحریم ها و دسیسه ها و اقدامات جدی علیه محموله های ارسالی به ایران در ایام کرونا ایران موفق بوده است، چراکه تصور می کردند یکی از جاهایی که می توانستند به ایران فشار وارد کنند، ایام کرونا است ولی با همت مردم قهرمان و حضور همه در صحنه همدلی و کمک مومنانه، در کشور نه تنها نیازهای اولیه بهداشتی تامین شده، بلکه برخی از کشورها از ایران خواستار خرید تولیدات داخلی ما بودند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، با اشاره به اینکه 4 کشور اروپایی خواستار خریداری تولیدات بهداشتی ایران بودند، ابراز داشت: مردم مومن و ولایتمدار ایران در شرایط سخت بحرانی، ایستادند و دشمن را ناکام کردند. ایرانی ها نسبت به همدیگر ترحم و همدلی داشتند و توجهات خداوند را جلب کردند.

وی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری برای رزمایش همدلی و مواسات به آسیب دیدگان از کرونا، خاطر نشان کرد: همه مردم لبیک گویان وارد صحنه شدند و موج سنگینی از کمک ها صورت گرفت، درحالی که مثلا در آمریکا مشکلات مردم و گرسنگی و... را می بینیم که باید به همه ملت ایران درود بفرستیم و امیدوارم رضایت خداوند را جلب کنیم.

بختیاری با اشاره به توزیع 85 هزار بسته معیشتی در آذربایجان شرقی توسط کمیته امداد استان، ابراز داشت: همه خیریه ها، نیروهای مسلح، مساجد و... هم هزاران بسته معیشتی را در بین مردم توزیع کردند که حجم بسیار بزرگی است.

وی با بیان اینکه بعد از فرمان رهبری برای رزمایش، همه خیریه ها در کشور برای این امر فعال شدند، تصریح کرد: فقط سپاه و بسیج 3.5 میلیون بسته معیشتی، 1 میلیون توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و صدها بسته توسط سایر نهادها در ایام کرونایی توزیع شد که اگر بسته های مساجد و خیریه ها و... را جمع کنیم، عددبسیار بزرگی خواهد شد که باید از همه مردم و مسئولان تشکر کنم که در کنار هم و باهم این اقدامات را انجام دادند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه افطار ساده و اطعام در کمیته امداد موضوعیت دارد، ابراز داشت: امسال در ایام کرونایی قرار شد به نام 313 یار امام زمان 313 آشپزخانه مهدوی راه اندازی شد تا غذای گرم افطاری در اختیار نیازمندان قرار گیرد که در این موضوع موکب ها، دانشگاه ها، نیروهای مسلح و... امکانات خود را در اختیار کمیته امداد قرار داد و امروز به نزدیک 1100 آشپزخانه مهدوی رسیده است.

وی با بیان اینکه بیش از 35 هزار نیروی جهادی در پخت و توزیع غذاها به کمک کمیته امداد آمدند، اضافه کرد: تاکنون 2 میلیون و 500 هزار غذای گرم در اختیار نیازمندان قرار گرفت و 750 هزار بسته غذایی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار گرفته است و این لطف خداست که مردم دلسوزی و همدلی و عاطفه خود را نشان دادند.

بختیاری با اشاره به شرایط سخت اقتصادی 97 و 98، اظهار داشت: کمک های مردمی آذربایجان شرقی در سال 98 با همه این مشکلات، بیش از 46 درصد افزایش یافته که 196 میلیارد تومان در آذربایجان شرقی کمک کردند. در همین استان در ایام زلزله آذرماه سال قبل هم کلنگ 25 خانه مددجویی را زدیم و امروز اولین هدیه مقام معظم رهبری را تحویل مددجوی تحت پوشش دادیم.

وی با اشاره به اینکه تا هفته دولت تلاش می کنیم همه خانه های مددجویی کمیته امداد در مناطق زلزله زده را تحویل خواهیم داد، افزود: علاوه بر مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، در سال 98 بیش از 840 خانه مددجویی در این استان ساخته شده و 2341 تعمیراتی داشتیم که این عددبزرگی در آذربایجان شرقی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از ایجاد 175 هزار و 900 شغل توسط کمیته امداد در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال حدود 6200 میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای اشتغال در اختیار داریم که انشالله 200 هزار شغل جدید در سال 99 و سال جهش تولید ایجاد می کنیم و همه این خدمات با پشتیبانی مردم عزیز بوده است و ادامه خواهد داشت.