هفت خوانی که بورس و وزارت اقتصاد برای مردم تدارک دیدند؟!

فرهاد خادمی،   3990217044 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
هفت خوانی که بورس و وزارت اقتصاد برای مردم تدارک دیدند؟!

در پی آزادسازی فروش سهام عدالت و عرضه آن در بورس؛ هجوم مردم که بیش از 49 میلیون نفردارنده سهام عدالت هستند به کارگزاری های بورس ودفاترپیشخوان دولت آغازشد .به گونه ای که مردم با اهل وعیال ازساعت 3صبح درمقابل دفاترپیشخوان تجمع کرده تا نوبت ورود وانجام کارهای دریافت کدبورسی شان برسد.

این شرایط که پیش آمد وزارت اقتصاد وسازمان بورس؛برای کاهش تجمعات مردم دراین اوضاع واحوال "کرونایی"؛ طرح دریافت الکترونیکی شدن کد سجام را مطرح کردند  که مردم خوشحال شوند.

امامتاسفانه ازآنجا که درکشورما برخی کارهاوتصمیمات دردقیقه"91" گرفته می شود واکثرا هم فاقد عقلانیت وهمه جانبه نگری ومعقولیت هستنداین تصمیامات مشکلات مضاعف تری را نیز ایجادمی کنند.

لطفا توجه کنید چندروزپیش‌(مجری طرح الکترونیکی کردن احراز هویت سهامداران عدالت درباره فرآینداین احرازالکترونیکی در یک برنامه تلویزیونی گفت: این فرایند بدین صورت است که وقتی فرد در سامانه سجام ثبت نام کرد و اطلاعات هویتی آن فرد از ثبت احوال کشور، اطلاعات بانکی از سامانه بانکی کشور، اطلاعات محل سکونت از اداره پست و شماره تلفن او از طریق سامانه شاهکار تطبیق داده شد برای احراز هویت می‌تواند از طریق این زیر ساخت‌ها به صورت الکترونیکی اقدام کند.

وی ادامه داد: وقتی فرد وارد این زیر ساخت می‌شود بر اساس رمز یک بار مصرفی که برای او صادر می‌شود وارد سیستم شده و در مرحله اول عکس او با تصویر برروی کارت ملی تطابق داده می‌شود. این تطابق مبتنی بر الگوریتم‌هایی پیچیده است و قطعاً دقت‌های دارد و ممکن است خطاهایی نیز داشته باشد.
وی افزود: نکته دوم این است که کارت ملی فرد باید توسط خود فرد اسکن شده و تصویر آن با تصویر کارت ملی که نزد ثبت احوال است چک می‌شود.

ماهیار توضیح داد: در گام بعدی از کاربر خواسته می‌شود که از خود یک فیلم سلفی گرفته و متن تصادفی که ظاهر می‌شود را بخواند در این مرحله فرد از زوایای مختلف نحوه بیان او سنجیده می‌شود و این با الگویی که گفته شده مقایسه می‌شود که آیا این ویدئو به صورت زنده گرفته شده و آیا این جمله‌ها به طور صحیح گفته شده است یا خیر؟

مجری طرح الکترونیکی کردن احراز هویت سهامداران عدالت ادامه داد: در نهایت کاربر امضایی به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد و آن‌را برای سجام می‌فرستد.

ماهیار در پایان تصریح کرد: برای کنترل‌های بیشتر از اپراتورهای آفلاین هم استفاده کرده‌ایم این اپراتورها در بازه‌های زمانی مخالف اطلاعات کاربر را بررسی می‌کنند و پس از اینکه مطمئن شدند شماره موبایل و آدرس فرد به نام خود فرد بوده است و اطلاعات هویتی هم به صورت‌کامل احراز شد اگر مشکلی وجود نداشته باشد این فرد به عنوان فرد سجامی معرفی می‌شود.

هفت خوان های جدید وشگفت انگیز!!

اول کار می شنویم یا می خوانیم که متولیان امر بفکر آرامش مردم هستند خوشحال می شویم ،اما وقتی درمتن وماهیت خبراعلام شده ورود می کنیم آه ازنهادمان برمی آید که ای کاش مردم درهمان صف های چندساعته کرونایی بمانند واین بار اسیرتر ازدفعه قبل نشوند.

لطفا به اشکالات این مطلب که تیترواراشاره می کنم دقت فرمایید چون قطعا این طرح به سرنوشت طرح (شاد)وزارت آموزش وپرورش دچارمی شود:

1-اولین پارامتربرای اجرای الکترونیکی این است، که این 49 میلیون نفر که عمدتا ازضعیف ترین ؛محرومترین وفقیرترین اقشارجامعه شامل روستاییان ؛عشایر ؛کارگران واقشارصدردصدآسیب پذیرجامعه هستند باید یک شماره تلفن همراه بنام خودشان ویکدستگاه گوشی تلفن همراه که قابلیت ارسال ضبط ویدوئو وتماس دوطرفه تصویری داشته باشد را داشته باشند!!!!!(مشابه طرح شاد)

2- گفته شده درگام بعدی از کاربر خواسته می‌شود که از خود یک فیلم سلفی گرفته و متن تصادفی که(روی صفحه گوشی تلفن وی ) ظاهر می‌شود را بخواند در این مرحله فرد از زوایای مختلف نحوه بیان او سنجیده می‌شود و این با الگویی که گفته شده مقایسه می‌شود که آیا این ویدئو به صورت زنده گرفته شده و آیا این جمله‌ها به طور صحیح گفته شده است یا خیر؟

** ازمجریان محترم این طرح می پرسیم  به زعم ونظر خودتان چندمیلیون نفر ازاین 49 میلیون نفر ،توانایی تهیه گوشی های مدل بالا باقابلیت ضبط تصویر وویدئو سلفی  را دارند؟ ؛(بماند که دستورالعمل فرهنگسنان زبان فارسی را درخصوص عدم استفاده ازکلمه سلفی را هم رعایت نکرده اند،فقط جهت مزاح بود )،چندمیلیون نفر ازاین مردم سواد خواندن ونوشتن دارند که بتوانند با این اینترنت  ضعیف ، دراقصی نقاط کشور،متن را انجوری که شمادوست دارید بخوانند تابعداشما متوجه شوید زنده تهیه شده وصدای خودشان است وصدای ضبط شده ویا صدای دیگری نیست ؟!!!

3-از  برادران برج عاج نشین میپرسم آیا از خود پرسیده اند ، کارگران،روستاییان؛قالیبافان وزارعین ما تاکنون چه نسبتی با امضای الکترونیکی داشته اند که این بار داشته باشند  و برای شما امضای الکترویکی بکنند !!

چرالقمه را دورسرتان پیچاندید؟!!

باید ازاین نخبگان وفرهیختگانی که چنین نسخه هایی برای این مردم بی پناه وگرفتارمی پیچند،بپرسیم برادران وخواهران عزیز، ،بااین هفت خوانی که شما جلوی پای 49 میلیون نفر دارنده سهام عدالت گذاشتید ؛خداوکیلی خودتان یکبارمتن اطلاعیه تان را بدقت خواندیده اید؟ آیا سوالاتی که دربالا نوشته ام به ذهنتان خطور نکرده است ؟ اگربگویید نه ،که واویلاست ؛واگربگویید خواستیم کاری از سررفع  تکليف انجام بدهیم ،که زهی تاسف و در آن دنیا باید پاسخگوباشید!

الف)- قطعا ویقینا به زعم نویسنده این بارهم این طرح اجرایی نخواهد شد وبازهم ابروریزی دیگری برای طراحان طرح بوجودخواهدآمد.

ب)-آیا بهترنبود برای جلوگیری از تراکم جمعیت درمقابل دفاترپیشخوان ،می آمدیدشعب بانک ها ؛شعب پستی ویا حتی مکان نهادهای مردمی مثل مساجد؛شورایاری ها،پایگاه های بسیج و.....را به خدمت می گرفتید تااین کارزودتربه سرانجام می رسید؟

ج)-براستی چگونه استفاده ازاین امکانات به ذهنتان خطور نکرده است ؛وقتی شمادرمساجد وپایگاه های بسیج ومدارس امرمهم وسرنوشت سازی مثل انتخابات مجلس وریاست جمهوری را برگزارمی کنید؛ آیا الان نمی شد مجددا ازاین ظرفیت استفاده نمایید؟

د)-براستی آن روستایی وعشایروحتی پیرمرد وپیرزن شهری بیسواد چگونه باید متن شمارابخواند وبرای شماویدئو تهیه وارسال کند؟

ذ)-اصلا شما که اطلاعات فردی مندرج درکارت ملی وشناسنامه 85میلیون ایرانی را دارید آیا همان اسکن مدارک برایتان کفایت نمی کرد که حتما باید تصویر زنده متقاضی را داشته باشید؟

شماکه آمارمردگان ومتوفیات را نیز دارید چگونه می شود کس دیگری بخواهدبامدارک دیگری کدبورسی بگیرد؟

برادران وخواهرانی که پشت درب های بسته چنین تصمیاتی می گیرید لطفا کمی بیاندیشید،به محتویات این متن توجه نمایید وبفکرمردم وآرامش آنها باشید!!یادتان باشد ؛"عالم محضرخداست "؛والسلام.