رویترز: آمریکا دانشمند ایرانی را آزاد می‌کند

گروه جهان الف،   3990217019

رویترز به نقل از یک دیپلمات ایرانی در بخش حافظ منافع ایران در سفارت پاکستان در واشنگتن و یک مقام آمریکایی خبر داد که واشنگتن دانشمند ایرانی را که بازداشت کرده بود، به محض بهبودی از ویروس کرونا آزاد خواهد کرد.

رویترز: آمریکا دانشمند ایرانی را آزاد می‌کند

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه به نقل از یک مقام ایرانی و آمریکایی گزارش داد که واشنگتن «سیروس عسگری» دانشمند ایرانی را که به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا زندانی کرده بود، آزاد خواهد کرد.

رویترز مدعی شد که آزاد شدن عسگری احتمالا بخشی از مبادله زندانیان میان ایران و آمریکا باشد و منابعی از ایران به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که تهران آماده مشارکت در این مبادله است.

«ابوالفضل مهرآبادی» از دیپلمات‌های ایران در بخش حافظ منافع ایران در سفارت پاکستان در واشنگتن گفت که دکتر عسگری ۵۹ ساله، ۱۰ روز پیش در بازداشتگاه آمریکا به کرونا مبتلا شده در حال حاضر تحت درمان قرار دارد و پس از بهبودی، آمریکا را ترک خواهد کرد.

مهرآبادی افزود: «ما در حال کار و همکاری با دفتر مهاجرت آمریکا هستیم تا هر چه سریعتر وی را به ایران بازگردانیم.»

یک سخنگوی اداره گمرک و مهاجرت آمریکا از ارائه هرگونه جدول زمانی برای آزادی دکتر عسگری خودداری کرد اما تایید کرد که این سازمان انتظار دارد زمانی که این شهروند ایرانی بهبودی خود را بدست آورد، مسافرت کند.

این سخنگو که خواست نامش ذکر نشود گفت که تست ابتلا به کرونای عسگری مثبت بوده و وی در حال حاضر در قرنطینه قرار داشته و در حال درمان است.