ترکیه ۱۶۰۰ مبتلا و ۶۴ فوتی جدید کرونا ثبت کرد

گروه جهان الف،   3990216025

مسئولان درمانی ترکیه با اعلام آمار جدیدی از تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در این کشور، اعلام کردند بیش از یک‌هزار و ششصد نفر در یک روز به این بیماری مبتلا شدند.

ترکیه ۱۶۰۰ مبتلا و ۶۴ فوتی جدید کرونا ثبت کرد

به گزارش فارس، روند افزایشی تعداد مبتلایان ویروس «کووید۱۹» در ترکیه بعد از اعمال تدابیر سختگیرانه دولت این کشور برای مقابله با شیوع این بیماری، متوقف شده و سیر نزولی به خود گرفته است.

«فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه شامگاه دوشنبه با صدور بیانیه‌ای گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۶۱۴ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که نسبت به دیروز کاهش جزئی داشته است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ترکیه، در همین بازه زمانی همچنین ۶۴ بیمار مبتلا به این ویروس در ترکیه جان خود را از دست دادند.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه به ۱۲۷۶۵۹ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۳۴۶۱ تن افزایش یافت.

وزیر بهداشت ترکیه با بیان اینکه تا کنون نزدیک به ۱.۱ میلیون و سی‌وسه هزار مورد تست ابتلا به ویروس کرونا در این کشور انجام شده، گفت از تعداد کل بیماران، ۶۸ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد حدود سه میلیون و ۵۶۶ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند، ۲۴۹ هزار نفر فوت کرده‌اند و یک میلیون و ۱۵۵ هزار نفر بهبود یافته‌اند.