انصارالله: حملات عربستان در دوره آتش‌بس بیشتر شده است

گروه جهان الف،   3990214141

جنبش انصارالله یمن ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان را متهم کرد با وجود اعلام آتش‌بس، بر دامنه حملات خود در این کشور افزوده و این حملات شامل پایگاه‌های غیرنظامی است و استان البیضاء برای سومین روز پیاپی شاهد درگیری‌های شدیدی بود. همچنین رئیس کمیته عالی انقلاب یمن پایبندی ائتلاف عربی به آتش‌بسی را که یک طرفه اعلام کرده، خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن با انتشار توییتی حملات هوایی صبح روز شنبه جنگنده‌های ائتلاف عربی به گذرگاه گمرکی تازه احداث شده در منطقه عفار در استان البیضا را محکوم کرده و آن را "جنایتی بزرگ" خواند.

عبدالسلام حمله عربستان به اموال مردم، وسایل حمل و نقل و منابع درآمدی آنها در منطقه عفار را یکی از فجایع و رسوایی‌های آتش‌بس ادعایی دانست که ائتلاف عربستانی مدعی بود در پاسخ به درخواست‌های جهانی تا اواخر ماه رمضان تمدید می‌شود.

سخنگوی انصارالله افزود: این رسوایی‌ها شامل توسعه دامنه تیراندازی‌ها و افزایش حملات هوایی به جبهه‌ها و غیر آنها با همدستی و سکوت ننگین سازمان ملل هستند.

برخی منابع نیز به العربی الجدید تاکید کردند، حملات هوایی علیه مرکز گمرک عفار موجب آتش گرفتن تعدادی از کامیون‌های حمل کالا در مسیر خود از مناطق تحت کنترل دولت مستعفی در حضرموت به مقصد صنعاء و زخمی شدن سه تن شد.

نیروهای انصارالله اواخر سال گذشته میلادی این گذرگاه را احداث کردند.

تا این لحظه ائتلاف عربی اعلام نکرده آیا در این منطقه اهداف نظامی برای آغاز این حملات وجود دارند یا نه.

همچنین محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو شورای عالی سیاسی این کشور امروز (یکشنبه) با انتشار توییتی از ائتلاف عربی خواست به آتش‌بسی که از طرف خود اعلام کرد و در ۲۴ آوریل گذشته تمدید یک ماهه آن را اعلام کرد، پایبند باشد.

الحوثی توییت کرد: ائتلاف آمریکایی-انگلیسی-عربستانی-اماراتی و همپیمانان آن باید دست بردارند و به جای ادعای نقض آتش‌بس به مسایلی که یک طرفه اعلام می‌کنند، عمل کنند.

این رهبر انصارالله در ادامه ائتلاف عربی را مسؤول هر مورد ابتلا به کوئید ۱۹ در یمن و نیز جنایاتی چون بمباران‌ها، درگیری‌های زمینی و محاصره‌ای دانست که هر روزه مرتکب می‌شود.

امروز نیز درگیری‌ها میان نیروهای دولت مستعفی یمن و نیروهای انصارالله در استان حدیده در غرب یمن بار دیگر شکل گرفتند.

یک منبع رسانه‌ای در یکی از تیپ‌های بزرگ نیروهای دولت مستعفی گفت: نیروهای انصارالله حمله‌ای را به شرق منطقه الدریهمی در جنوب حدیده آغاز کردند که در پی آن درگیری‌هایی با سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین میان دو طرف شکل گرفتند.

نیروهای انصارالله ائتلاف عربی و نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن را به ۶۹ بار نقض حدیده در طول ۲۴ ساعت گذشته متهم کرد.