تشکیل باند سرقت موبایل توسط کودکان کار در مترو

گروه حوادث الف،   3990214117

سرهنگ عطا اللهی گفت: کودکان کار در مترو تیم‌های ۴ نفره تشکیل دادند و موبایل‌های مسافران را سرقت می کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،سرهنگ سعید عطا اللهی رئیس پلیس مترو تهران بزرگ اظهار کرد: در ایستگاه‌های مترو یک افت جمعیتی و کاهش مسافر را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم و همین موضوع باعث شده خیلی از جرائم ما کاهش پیدا کند.
رئیس پلیس مترو تهران بزرگ افزود: افرادی هستند که در پوشش‌های مختلف اقداماتی را انجام دهند. پلیس در همه‌ی ایستگاه‌های مترو حضور فعال دارد.

او با بیان اینکه پلیس در داخل واگن‌های قطار نیز به طور محسوس و نا محسوس کار خود را انجام می دهد، گفت: ما بیش از ۲۸۰ کیلومتر خطوط ریلی داریم که امنیت انتظامی آن توسط نیرو‌های پلیس انجام می شود.

سرهنگ عطااللهی افزود: در این شهر زیر زمینی خیلی از حوادث رخ می دهد. جرایمی مانند مواد مخدر، سرقت‌های خرد و ... در سطح ایستگاه‌های مترو مانند سطح شهر ممکن است رخ دهد.

رئیس پلیس مترو تهران بزرگ گفت: ما مجرم را در حین ارتکاب به جرم دستگیر می کنیم. همچنین افرادی به صورت تیمی در پوشش دست فروش اقدام به کلاهبرداری و سرقت از شهروندانی که در ایستگاه‌ها و ... بودند انجام می دهند و از این فرصت پیش آمده کرونایی سو استفاده می کنند.

او با بیان اینکه تا به امروز ۵ تیم از این افراد را دستگیر کرده‌ایم، گفت: شگرد این افراد به صورت تیم‌های ۲ تا ۳ نفره در یک کار برنامه ریزی شده بوده در پوشش دست فروش به واگن‌ها مراجعه می کنند حین فروش اشیا و وسایل خود، با دریافت کارت عابر بانک مسافر، ۲ بار کارت را بر ۲ دستگاه مختلف می کشیدند.

سرهنگ عطااللهی ادامه داد: با اعلام عدم انجام عملیات موفق، مبالغ زیادی را به واسطه این چند بار کارت کشیدن از دستگاه برداشت می کردند.

او گفت: شهروندان باید مراقب باشند و کارت خود را در اختیار غیر قرار ندهند و اطمینان حاصل کنند که عملیات بانکی را خودشان انجام داده‌اند.

رئیس پلیس مترو گفت: یکی از جرائم ما در سطح ایستگاه‌های مترو جیب بری است و در زمان شلوغی، مجرمین سوژه‌های خود را انتخاب می کنند و فرد سارق ظرف ۴ دقیقه کیف ۵ نفر را سرقت می کند.

او با بیان اینکه شهروندان باید در زمان سوار شدن به قطار مراقب باشند، گفت: از مهر سال ۹۸ تا امروز ۱۵۷ مورد دستگیری سارق و جیب بر داشتیم. این‌ها افرادی بودند که اکثرا در حین ارتکاب به جرم دستگیر شدند.

سرهنگ عطا اللهی بیان کرد: در سطح ایستگاه ها نزاع و درگیری نیز گزارش شد و ۱۲۰ مورد در همین بازده زمانی داشته‌ایم.

او بیان کرد: ۶ مورد زورگیری و اخاذی داشته‌ایم و تنها  در یک فقره ۱۰ کیلو مواد مخدر در ایستگاه مترو کشف شد.

رئیس پلیس مترو افزود: در بحث خرید و فروش مواد مخدر و دستگیری معتادین نیز عملکرد خوبی داشتیم.

او بیان کرد: اقدامات بسیار خوبی در جلوگیری و ممانعت از خودکشی در مترو، پلیس انجام داده است.

سرهنگ عطااللهی با اشاره به انجام سرقت توسط کودکان کار در مترو گفت: تیم‌هایی ۴ نفره هستند که سوژه‌های خود را در واگن‌های قطار انتخاب می کنند و در یک فرصت مناسبی با نزدیک کردن خود به مسافران، موبایل‌های افراد را حین خروج از قطار سرقت می کنند و دستگیری‌هایی را در این زمینه داشته‌ایم.

او افزود: ما در تمام ایستگاه‌های مترو نیروی آشکار پلیس داریم و در ایستگاه‌هایی مثل امام خمینی، تئاتر شهر و ... یک پاسگاه انتظامی وجود دارد شهروندان می توانند در صورت وجود مشکل مراجعه کنند.

رئیس پلیس مترو تهران بزرگ با بیان اینکه افرادی که وسیله شان در مترو به سرقت میرود می توانند به پلیس مترو مراجعه کنند، افزود: از زمانی که اعلام شد این بیماری در سطح کشور مشاهده شده، پلیس اولین اقدامش حفظ سلامت و ... نیرو‌های خود بود.

او ادامه داد: تمام مقر‌های ما روزانه در ۲ نوبت سم پاشی می شوند و کسی را نداریم که بدون ماسک و دستکش تردد داشته باشد.

سرهنگ عطاللهی گفت: مردم باید فاصله اجتماعی و توصیه‌های اجتماعی و ... را عایت کنند. همه نیرو‌های ما در این چند مدت از تجهیزات بهداشتی و پزشکی استفاده می کنند و مورد مبتلا به ویروس کرونا نداشته‌ایم.