افزایش شمار مبتلایان به کرونا در یمن به ۱۰ تن

گروه جهان الف،   3990214079

کمیته عالی ملی مبارزه با کرونا در یمن از ثبت سه مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و افزایش تعداد کل مبتلایان در این کشور به ۱۰ تن خبر داد.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در یمن به ۱۰ تن

به گزارش ایسنا، علی الولیدی، سخنگوی کمیته عالی ملی مبارزه با کرونا در یمن به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: دو مورد جدید ابتلا به کرونا در استان عدن و یک مورد دیگر در تعز به ثبت رسید و تعداد کل مبتلاها را به ۱۰ تن افزایش داد.

یمن اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا را ۱۰ آوریل جاری در استان حضر موت اعلام کرد و دوشنبه گذشته خبر بهبودی او را داد. در ادامه نیز پنج مورد دیگر در عدن و یک مورد در تعز ثبت شدند. از این تعداد دو تن فوت شده‌اند.

استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل چهارشنبه گذشته در کنفرانس مطبوعاتی هشدار داد شیوع سریع کرونا در یمن احتمالا به آمار فوتی بالاتر از بسیاری از کشورها منجر خواهد شد.

دوجاریک افزود: سازمان ملل  از احتمال اینکه ویروس کرونا سیستم درمانی یمن را درگیر کند، به شدت نگران است.

همچنین دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای هشدار داد، احتمال دارد کرونا قبل از اینکه مسؤولان یمنی موفق به شناسایی موارد ابتلا شوند، در این کشور شیوع پیدا کرده است.

در همین راستا ساکنان استان عدن به دلیل تعطیلی سه بیمارستان اصلی این استان در پی نگرانی‌ها از پیامدهای کرونا، با کمبود مراکز درمانی مواجه هستند.

به گفته ساکنان این استان و رسانه‌ها، این بیمارستان‌ها روز پنج‌شنبه در پی گزارش فوت دو تن از مبتلایان به کرونا در عدن تعطیل شدند.