وکیل نجفی خبر داد؛ جلسه دادگاه نجفی علنی است/ برای دیوان عالی شرایط عمدی بودن قتل مورد تردید است

گروه حوادث الف،   3990211057

گودرزی از برگزاری جلسه دادگاه نجفی به صورت علنی در روز یکشنبه خبر داد.

جلسه دادگاه نجفی علنی است/ برای دیوان عالی شرایط عمدی بودن قتل مورد تردید است

حمیدرضا گودرزی وکیل محمد علی نجفی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان،درباره علنی یا غیرعلنی بودن جلسه روز یکشنبه موکل خود اظهار کرد: این دادگاه قانونا غیر علنی نخواهد بود، اما اینکه به دلیل بیماری کرونا در چه مکانی برگزار شود هنوز مشخص نیست.

وی افزود: به دلیل ویروس کرونا تجمع نباید صورت بگیرد و به همین دلیل دادگستری باید درباره چگونگی حضور افراد و نحوه تشکیل دادگاه تصمیم گیری کند؛ گرچه مسلم است این جلسه علنی خواهد بود.

این وکیل دادگستری درباره جزئیات جلسه روز یکشنبه گفت: پس از جلسه دادگاه چند ماه اخیر نجفی و صدور حکم توسط آن دادگاه موضوع به دیوان عالی کشور رفت و دیوان رای آن دادگاه را نقض و پرونده را به شعبه هم عرض یعنی شعبه ۱۰ دادگاه کیفری ۱ ارجاع کرد.

گودرزی ادامه داد: برای دیوان عالی کشور شرایط عمدی بودن قتل مورد تردید است. بر اساس گزارش دیوان عالی کشور زن و شوهر در حال مشاجره با یکدیگر بودند و تلاش آن‌ها برای گرفتن سلاح از دست یکدیگر وجود داشته که شاهد آن شلیک گلوله در جهات مختلف و بی هدف است.

وی با بیان اینکه برای دیوان عالی کشور احتمال اینکه قتل غیر عمد باشد وجود دارد اظهار کرد: به دلیل وجود همین احتمالات و تردید‌های موجود در پرونده دیوان آن را نقض کرد و روز یکشنبه بار دیگر پرونده از لحاظ ماهیتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.