نظر پامپئو درباره سرنوشت رهبر کره شمالی

گروه جهان الف،   3990210184 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) گفت، کشورش در حال برنامه‌ریزی برای بازگشایی سفارت در ونزوئلاست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت:‌ من از تیم خودم خواسته‌ام تا برنامه‌های ما را درباره بازگشایی سفارت در کاراکاس به روز رسانی کنند. به این ترتیب، ما آماده هستیم تا به محض رفتن نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا به آنجا برویم و من اطمینان دارم که ما دوباره آن پرچم را در کاراکاس برافراشته خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از کنفرانس خبری‌اش افزود: واشنگتن همچنین از عربستان و حوثی‌ها می‌خواهد تا آتش بس یمن را برای رویارویی با کووید-19 تمدید کنند.

پامپئو گفت:‌ من به عربستان پیشنهاد کرده‌ام تا آتش بس یکجانبه را در یمن برای یک ماه دیگر تمدید کند تا تمرکز اصلی بر روی مقابله با ویروس کرونا باشد و از حوثی‌ها هم خواسته‌ام تا همین کار را انجام دهند.

وی افزود: تمامی طرف‌ها باید ارسال کمک‌های بشردوستانه را به یمنی‌ها تسهیل بخشند.

وزیر خارجه آمریکا هم‌چنین گفت، هیچ نشانه‌ای از رهبری کره شمالی نیست و از نزدیک در حال رصد گزارش‌ها درباره سلامت وی است.

پامپئو، افزود، خطر جدی قحطی در کره شمالی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا وجود دارد.

رسانه‌های کره شمالی گزارشی درباره اینکه کیم جونگ اون، رهبری این کشور کجاست از زمان آخرین رویت شدنش در نشست ۱۱ آوریل مخابره نکرده‌اند و این مساله باعث مطرح شدن گمانه‌زنی‌هایی درباره سلامت وی شده و نگرانی‌هایی را درباره بی‌ثباتی در این کشور به وجود آورده که می‌تواند بر کشورهای شرق آسیا و آمریکا اثر بگذارد.

پامپئو گفت: ما او را ندیده‌ایم. ما هیچ اطلاعاتی نداریم که آن را گزارش دهیم. آمریکا در حال نظارت بر اوضاع در کره شمالی است. یک خطر جدی وجود دارد که قحطی و کمبود غذا در داحل این کشور به وجود بیاید. ما از نزدیک در حال رصد این مساله هستیم چون این موارد می‌تواند تاثیر جدی و واقعی بر ماموریت ما یعنی خلع سلاح اتمی کره شمالی بگذارد.