جانسون: انگلیس با بزرگترین چالش از زمان جنگ جهانی دوم روبرو است

گروه جهان الف،   3990208102

نخست‌وزیر انگلیس در اولین حضور عمومی خود پس از ابتلا به کرونا و ترخیص از بیمارستان، پاندمی کرونا را بزرگترین چالش کشورش از زمان جنگ جهانی دوم دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس که به دلیل ابتلا به کرونا یک هفته در بیمارستان بود و سه شب را در بخش مراقبت‌های ویژه گذراند از مردم کشورش به دلیل مراعات مقررات قرنطینه تشکر کرد.  

جانسون به خبرنگاران مقابل دفتر نخست‌وزیری انگلیس گفت: شاهدم که این ویروس هر روز غم و ناراحتی برای برخی مردم در سراسر این سرزمین ایجاد می کند این یک واقعیت است که این ویروس بزرگترین چالش کشورمان از زمان جنگ است.

جانسون گفت که دولت او طرح‌هایی برای کاهش قرنطینه کرونایی طی روزهای آتی دارد اما هشدار داد که ارزیابی و قضاوت‌های سخت و دشواری باید انجام شود. 

نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرد: می‌خواهم توجه همگان را به این نکته جلب کنم که این تصمیم‌ها با حداکثر شفافیت اتخاذ شدند و من می‌خواهم ایده و کار خود را با دیگران در میان بگذارم با شما مردم انگلیس. البته ما بطور کل برای هرگونه اطلاعات به علم و دانش تکیه داریم همانطور که از اول اینگونه بوده است.

او ابراز تأسف کرد که مدتی از کارش به دور بود اما هشدار داد که کشورش در نقطه‌ای قرار دارد که با "بیشترین خطر" مواجه است. او نسبت به موج دوم کرونا هم هشدار داد و گفت که تلاش‌های مردم بریتانیا را با برداشتن زودهنگام محدودیت‌ها" خراب نخواهد کرد.

نخست وزیر انگلیس گفت: می‌دانم که سخت است. می خواهم اقتصاد را هرچه سریعتر به جریان بیاندازم اما نخواستم (با برداشتن زود هنگام) تلاش‌های مردم بریتانیا را خراب کنم و خطر یک پیک دوم را بخرم.

او گفت دولت هنوز نمی‌تواند بگوید که قوانین مربوط به محدودیت‌های اجتماعی چه زمانی یا چگونه کاهش می‌یابد..

جانسون در حالی روز دوشنبه به محل کار خود بازگشته که زیر فشار قابل توجهی در خصوص اعلام زمان کاهش محدودیت‌ها و همچنین چرایی کمبود تست کرونا در بریتانیا قرار داشت.