پلیس: خودرو را رها شده در معابر عمومی قرار ندهید

گروه اجتماعی الف،   3990207145

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از شهروندان خواست که هنگام تردد در محل‌های شلوغ و پر ازدحام مراقبت بیشتری از اموال و اشیاء با ارزش داشته باشید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به اینکه با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی شاهد افزایش خریدهای روزانه شهروندان هستیم، گفت: معمولا شهروندان برای خرید مواد غذایی، تهیه افطاری، خرید نان و ... به طور روزانه واحدهای صنفی مراجعه می‌کنند و قصد دارند به سرعت به منزل بازگردند و این خریدهای شتاب زده برای خود آسیب‌های به دنبال دارد.

وی بیان داشت: شهروندان به امید اینکه خودرو شان در مقابل چشمانشان است و یا ادعا دارند که حواس شان به خودروشان است، برای مدت زمان کوتاهی خودروی خود را رها شده در کنار خیابان متوقف و این توقف کوتاه فرصتی برای سارقان مهیا می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: حتی برای مدت زمان کوتاهی خودرویتان را رها شده در معابر عمومی قرار ندهید و حتماً پس از توقف سوئیچ آن را از روی آن برداشته و خودروتان را به تجهیزات ایمنی مجهز کنید.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به اینکه در واحدهای صنفی مراقبت بیشتری از اموال با ارزش از قبیل کیف و موبایل تان داشته باشید، گفت: ازدحام جمعیت و شتابزدگی در خرید ضریب دقت شما را خواهد کاست و فرصتی برای جیب بری مهیا می‌کند.

وی تاکید کرد: در زمان حضور در صف‌های طولانی و شلوغ فروشگاه‌ها، مراقب اطراف خود و جیب برهایی که در کمین تان هستند باشید و تا حد امکان از همراه داشتن اموال قیمتی در جیب خود خودداری کرده و از تلفن همراهتان مراقبت بیشتری کنند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت تاکید کرد: شهروندان در صورت وقوع هرگونه مشکل و موضوع مشکوک، مراتب را به گشت‌های فعال کلانتری محلات و یا سامانه ۱۱۰ گزارش دهند تا در اسرع وقت از وقوع جرایم در سطح شهر جلوگیری شود.