حاجی‌دلیگانی: دولت جلوی افزایش قیمت کالا را بگیرد/ از همین حالا باید سیاست‌هایی برای دوران پساکرونا اتخاذ شود

گروه اقتصادی الف،   3990207088

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت باید سیاست‌هایی را برای کنترل قیمت کالاها در دوران پساکرونا در نظر داشته باشد و این مسئله مستلزم توجه به جهش تولید و حمایت از تولیدکنندگان است.

حاجی‌دلیگانی: دولت جلوی افزایش قیمت کالا را بگیرد/ از همین حالا باید سیاست‌هایی برای دوران پساکرونا اتخاذ شود

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با مهر با بیان اینکه از همین حالا باید سیاست‌هایی برای دوران پساکرونا اتخاذ شود، اظهارداشت: به گفته بسیاری از کارشناسان اقتصادی، احتمال افزایش قیمت کالاها در دوران پساکرونا وجود دارد و بر این اساس باید از همین حالا از طریق مدیریت مؤثر و کارآمد، قیمت کالاها کنترل شود تا در دوران پساکرونا مردم دچار مشکلات معیشتی نشوند.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی کسب و کارشان دچار آسیب یا به طور کامل تعطیل شده‌اند و این موضوع مشکلاتی را در زمینه تولید ایجاد کرده است و مهمترین اولویت در شرایط فعلی، توجه به تحقق جهش تولید است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید از افزایش بی رویه قیمت کالاها در دوران پساکرونا جلوگیری کند و این مسئله مستلزم آن است که وضعیت اقتصادی کشور ساماندهی شود و بخش‌های تولیدی که در این ایام دچار آسیب شده‌اند، مورد حمایت قرار گیرند.

حاجی دلیگانی بیان کرد: در حال حاضر روال گذشته و ارتباطی که در زنجیره تولید بین افراد وجود داشت، تغییر کرده و به عبارت دیگر به هم ریخته است. برای مثال تا پیش از شیوع کرونا، تولیدکننده لباس با دادن چک، پارچه می‌خریدند و لباس تولیدی را با چک به مشتری می‌فروختند اما در حال حاضر این چرخه به هم ریخته است و این مسئله باعث می‌شود که چک این افراد تبدیل به پول نشود و در نتیجه به ورشکستگی‌ها و حتی بیکاری این افراد منجر می‌شود.

وی تأکید کرد: دولت باید این موضوع را جدی بگیرد و راهکاری برای حل مشکلات تولیدکنندگان و صاحبان صنایع بیندیشد.

این نماینده مجلس با اشاره به بخشنامه لغو محرومیت‌های سه ماهه دارندگان چک برگشتی، گفت: دولت نباید این موضوع را به صورت کلی به تصویب می‌رساند، چرا که با تصویب این مصوبه کسانی که توان پرداخت بدهی خود را داشتند، در این سه ماه چک خود را پرداخت نمی‌کنند و این موضوع مشکلاتی را در زنجیره تولید و وضعیت اقتصادی کشور ایجاد خواهد کرد و بهتر بود که دولت از کسانی که دچار مشکلات اقتصادی شده بودند، از این طریق حمایت می‌کرد.