آخرین آمار تلفات کرونا در آفریقا

گروه جهان الف،   3990206172

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری اتحادیه آفریقا تلفات کرونا در این قاره را ۱۳۳۱ نفر و مبتلایان به این ویروس را ۲۹ هزار و ۵۳ تَن اعلام کرد.

به گزارش مهر به نقل از شینهوا، بر اساس آمار اعلام شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری اتحادیه آفریقا (Africa CDC) شمار قربانیان «کووید -۱۹» در این قاره با افزایش ۳۳ نفری در ۲۴ ساعت اخیر به ۱۳۳۱ نفر رسیده است.

گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری اتحادیه آفریقا در این خصوص حاکیست، شمار مبتلایان به کرونا نیز در آفریقا با ۱۶۲۶ نفر افزایش طی روز گذشته به ۲۹ هزار و ۵۳ نفر رسیده است.

در ادامه آمار اعلامی از سوی این نهاد آمده است: تاکنون ۸۳۶۴ بیمار کرونایی نیز در آفریقا بهبود یافته اند.

بر اساس اعلام این منبع، الجزایر، مصر، مراکش و آفریقای جنوبی به ترتیب چهار کشور دارای بیشترین آمار مرگ ناشی از شیوع کووید -۱۹ در قاره آفریقا اعلام شده اند.

گفتنی است ویروس کرونا که برای اولین بار در شهر ووهان چین مشاهده شد، در حال حاضر به ۲۰۳ کشور جهان کشیده شده است. در این میان آمریکا بیشترین تعداد مبتلایان را در جهان به خود اختصاص داده است.

این بیماری در انسان، باعث ایجاد عفونت‌های تنفسی می‌شود که عموماً خفیف هستند. اشکال نادرتر ابتلاء به این ویروس باعث ایجاد بیماری‌هایی نظیر «نشانگان تنفسی حاد» (سارس)، «نشانگان تنفسی خاورمیانه» (مرس) و کووید -۱۹ می‌شوند که می‌توانند مرگبار باشند.