از کرونا در فرانسه، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا چه خبر؟

گروه جهان الف،   3990205091 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
از کرونا در فرانسه، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا چه خبر؟

در شرایطی که ویروس کرونا همچنان در سراسر جهان قربانی می گیرد، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا از شیوع این ویروس کشنده در اروپا بیشترین تاثیر را پذیرفته اند. 

کمبود تجهیزات اولیه به ویژه ماسک و همچنین تجهیزات تنفس مصنوعی، از عمده ترین دلایل شیوع کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در این چهار کشور اروپایی بوده است. 

فرانسه: اعتراف دولت به کمبود تجهیزات 

دولت فرانسه به کمبود "شدید" ماسک صورت برای مقابله با شیوع کرونا در این کشور اذعان کرده است. 

به گزارش شبکه فرانسه 24، "سیبت نادیا" سخنگوی دولت فرانسه اعتراف کرد دولت برای مقابله با کرونا با "مشکلات تدارکات" روبرو است. وی گفت فرانسه به زودی 17 میلیون ماسک پارچه ای قابل شست و شو در هر هفته تولید خواهد کرد و اینکه ده ها میلیون ماسک نیز برای خرید از خارج سفارش داده شده است. <<ما نمی توانیم منکر کمبودها باشیم.>>

سخنگوی دولت فرانسه البته درباره تاثیر استفاده از ماسک ابراز تردید کرد. سخنان وی اندک زمانی پس از اعلام آکادمی پزشکی فرانسه مطرح می شود که از فرانسوی ها خواسته بود هنگام خروج از منازل، "بلافاصله" از ماسک های صورت استفاده کنند.  

به گزارش شبکه فرانسه 24، "امانوئل ماکرون" رئیس جمهور فرانسه به خاطر کمبود شدید ماسک های صورت و دیگر تجهیزات حفاظتی هدف انتقاد قرار دارد. ماکرون هفته گذشته در اقدامی نادر اقرار کرد که دولت برای مقابله با بحران کرونا آماده نبود. تاکنون نزدیک به 22 هزار نفر در فرانسه از کرونا درگذشته اند. ماکرون گفت << لباس های محافظتی، دستکش، و ژل های ضدعفونی کننده دست، در حال اتمام است و ما قادر نبوده ایم ماسک های صورت را به تعداد کافی بین مردم توزیع کنیم.>> 

پیشتر "ادوارد فیلیپ" نخست وزیر فرانسه نیز با اذعان به کمبود دستگاه های تنفس مصنوعی در این کشور گفته بود این کشور تا ماه ژوئن 15 هزار از این دستگاه ها را تولید خواهد کرد. 

وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرده است تا روز پنج شنبه تعداد بیماران پذیرفته شده در بخش های آی سی یو، از دو هفته گذشته همچنان رو به کاهش بوده است ولی << با این وجود ما همچنان در سطحی استثنائی قرار داریم، یعنی بالاتر از بیشترین سطح ظرفیت آی سی یو در دروان پیش از کرونا، که به 5  هزار تخت در فرانسه می رسد.>>

در فرانسه تا روز پنج شنبه 8  هزار و 309 نفر در خانه های سالمندان قربانی کرونا شدند. فرانسه قرار است از 11 می (22 اردیبهشت) به تدریج به محدودیت های قرنطینه ای پایان دهد. این روند با بازگشایی مدارس آغاز خواهد شد.  

انگلیس: بسیاری از پزشکان احساس ناامنی می کنند

به گزارش یورونیوز، کمبود تجهیزات حفاظتی در انگلیس بیمارستان های این کشور را مجبور کرده است از تجهیزات دست ساز استفاده کنند. دولت "بوریس جانسون" نخست وزیر انگلیس به دلیل کمبود ماسک، روپوش و طلق های صورت تحت فشار و انتقاد است. 

به دنبال این انتقادات دولت به بیمارستان ها اعلام کرد که می توانند به جای تجهیزات یک بار مصرف ضد آب، از وسایل دست ساز استفاده کنند. دولت با این وجود می گوید برای تهیه این اقلام تلاش خواهد کرد. 

به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، تاکنون بیش از 100 نفر از کارکنان سیستم بهداشت و درمان ملی انگلیس از کرونا درگذشته اند و قرار گرفتن مکرر در معرض این بیماری سبب شده است این افراد از آسیب پذیرترین گروه ها در برابر کرونا باشند. 

روزنامه ایندیپندنت هم هفته گذشته گزارش داده بود سازمان بهداشت و درمان انگلیس به بیمارستان ها اجازه داده است برای مقابله با کمبود تجهیزات محافظتی، روپوش های یک بار مصرف را در دمای 60 درجه سانتیگراد شست و شو داده، مجددا از آنها استفاده کنند. 

در همین حال موسسه پزشکی انگلیس (BMA) که مهم ترین اتحادیه تجاری پزشکان این کشور است، هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد با وجود وعده های دولت برای تامین تجهیزات محافظ، تعداد چشمگیری از پزشکان انگلیسی از این تجهیزات برخوردار نیستند. BMA نتایج بررسی خود را که با مشارکت بیش از 60 هزار پزشک تهیه شد، منتشر و اعلام کرد برخی پزشکان که در مناطق پرخطر کرونایی فعالند، از تجهیزات مناسب حفاظتی برخوردار نیستند به ویژه آنکه میزان کافی از روپوش و تجهیزات حفاظت از چشم در این مناطق وجود ندارد. به گزارش این موسسه، بیش از یک سوم پزشکان عمومی از نبودن عینک محافظ خبر داده و بیش از دو سوم آنها نیز گفته اند به صورت منظم و به میزان کافی از این تجهیزات دریافت نمی کنند. و تقریبا از پنج پزشک، یک نفر همچنان می گوید در محل کار احساس امنیت ندارد. 

در همین حال به گزارش بی بی سی، به دنبال شیوع کرونا در مراکز سالمندان بریتانیا، دولت وعده داده است تجهیزات آزمایش را در این مکان ها نصب کند.بیش از 15 هزار خانه سالمندان در سراسر این کشور وجود دارد. تازه ترین گزارش اداره آمار ملی بریتانیا که تا هفته منتهی به 10 آوریل (22 فروردین) تهیه شده، حاکی است هزار و 43 نفر در خانه های سالمندان در انگلیس و ویلز کشته شده اند. گرچه انجمن مراقبت های پزشکی ملی بریتانیا اعلام کرده است این رقم احتمالا 4 هزار نفر است. 

گزارش رسمی حاکی است تا روز جمعه، 18 هزار و 738 نفر در بریتانیا، از کرونا فوت شده اند. 

ایتالیا: فشار روانی ناشی از قرنطینه شدید

ایتالیا دومین کشور جهان با آمار مرگ و میر ناشی از کرونا است و شدیدترین میزان و گسترده ترین حجم قرنطینه را در اروپا اعمال می کند. به گزارش بی بی سی، پزشکان می گویند این دو عامل سبب شده است وضعیت اضطراری روانی در ایتالیا ایجاد شود. بی بی سی اجازه یافته است به یک مرکز حمایت از بیماران روانی که صلیب سرخ ایتالیا اداره می کند، راه یابد. کارکنان این مرکز می گویند نمی توانند پاسخ گوی درخواست های کمک روانی باشند. روانشناسان هشدار می دهند که ایتالیا برای مقابله با این بحران مجهز نیست و اینکه سایر کشورهای اروپایی باید آماده باشند. 

روز پنج شنبه برای نخستین بار، اداره حمایت های مدنی ایتالیا، آمار افرادی را که تاکنون در این کشور آزمایش کرونا داده اند، اعلام کرد. از جمعیت 60 میلیونی ایتالیا، یک میلیون و 53 هزار نفر آزمایش داده اند. جمعیت پیر ایتالیا از عوامل مرگ و میر بالای کرونا اعلام شده است. 

"جوزیه کونته" نخست وزیر ایتالیا می گوید خروج تدریجی این کشور از قرنطینه - طولانی ترین قرنطینه غرب- احتمالا 4 می(15 اردیبهشت) آغاز خواهد شد و انتظار می رود 2.7  میلیون ایتالیایی در این روز بر سر کار بروند. به گزارش واشگتن پست، به این ترتیب مردم اجازه خواهند داشت علاوه بر آزادی تردد، کار کرده، به تعطیلات بروند و درباره حریم خصوصی خود تصمیم بگیرند. گرچه بسیاری از کشورهای اروپایی تلاش می کنند فعالیت مراکز تجاری را به تدریج ازسر بگیرند، این مسیر در ایتالیا به ویژه پرخطر است. مشخص نیست که کرونا چقدر در میان جمعیت مردمی گسترش یافته و در حالی که برخی کشورها از بروز سناریوی بسیار بد جلوگیری کردند، در ایتالیا این ویروس بسیار پرقدرت ظاهر شد تا یک بحران تاریخی را رقم بزند که در آن نه تنها فشار شدید اقتصادی به بار آمد، بلکه حسی شدید از خسارات ناشی از مرگ و میر و ترس بر کشور غلبه کرد. 

مقامات می گویند تا روز جمعه 25 هزار و 549 نفر در ایتالیا از کرونا کشته شدند تا این کشور بعد از آمریکا دومین رقم مرگ و میر را به خود اختصاص دهد.

اسپانیا: سه کودک با یک بزرگ تر، روزی یک ساعت تفریح

کنگره اسپانیا روز پنج شنبه وضعیت "هشدار قرنطینه" را تا 9  می (20 اردیبهشت) تمدید کرد که شامل کاهش محدودیت ها برای کودکان می شود.  بر اساس بخشی از این قانون، از روز یکشنبه حداکثر سه کودک زیر 14 سال اجازه دارند همراه یک بزرگ تر به مدت یک ساعت در روز از خانه خارج شوند. کودکان در این سن بدون همراه بزرگ تر اجازه ندارند از خانه بیرون آمده و بیشتر از یک کیلومتر دورتر بروند. حضور آنها در پارک ها و زمین های بازی نیز ممنوع است. البته تا زمانی که فواصل اجتماعی را رعایت کنند می توانند ورزش کرده و بدوند. 

اسپانیا بیشترین تعداد مرگ و میر کرونایی 24 ساعته را در پیک کنونی، 2 آوریل (14 فروردین) تجربه کرد که در آن 950  کشته ثبت شد. تا روز جمعه 22 هزار و 157 نفر در اسپانیا از کرونا درگذشتند. 

"پدرو سانچز" نخست وزیر اسپانیا می گوید زندگی "جدید عادی" احتمالا از نیمه دوم ماه می در این کشور آغاز می شود که البته روندی "آهسته، تدریجی و بی خطر" خواهد بود.