«ماکرون» به چین‌هراسی استرالیا واکنش نشان داد

گروه جهان الف،   3990203136

رئیس جمهوری فرانسه در واکنش به چین‌هراسی استرالیا اعلام کرد: اکنون زمان تحقیق درباره منشأ همه‌گیری کرونا نیست.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه امروز چهارشنبه خطاب به نخست وزیر استرالیا (اسکات موریسون) اعلام کرد: اکنون زمان تحقیق درباره منشأ همه‌گیری کرونا نیست.

یک مقام کاخ الیزه به نقل از رئیس جمهوری فرانسه به رویترز اعلام کرد: او (ماکرون) می گوید که قبول دارد که مسائلی در آغاز (شیوع کرونا) وجود داشته است؛ اما آنچه در شرایط کنونی از قید فوریت برخوردار است، یکپارچگی است؛ لذا اکنون وقت حرف زدن درباره این موضوع نیست.

گفتنی است، دولت کانبرا پیشتر اعلام کرده بود که «اسکات موریسون» نخست‌‏وزیر استرالیا در تماس با سران آمریکا، آلمان و فرانسه، خواهان حمایت آنها از انجام تحقیقات بین‏‌المللی درباره شیوع بیماری کرونا شده است.

گفتنی است استرالیا ۲ روز پیش از تلاش برای انجام تحقیقات مستقل پیرامون منشأ کووید ۱۹ و نوع واکنش سازمان جهانی بهداشت به این بیماری خبر داد- اقدامی که واکنش شدید چین را موجب شد.

در همین رابطه چین، استرالیا را به مشق گرفتن از آمریکا متهم کرد.

موریسون در پیامی توئیتری، مکالمه خود با ترامپ را سازنده عنوان کرده است- امری که با توجه به خصومت رئیس‎جمهوری آمریکا با سازمان جهانی بهداشت به این اتهام که «چین محور» است؛ محتمل به نظر می‌‏رسد.