کرونا ،عذاب الهی وصادق زیبا کلام

  احمد فرهودی،   3990201146 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
کرونا ،عذاب الهی وصادق زیبا کلام



خدا رحمت کند مرحومه فریده خانم را زنی با خصوصیات اخلاقی پسندیده و مقید به روزه گرفتن که البته حجاب معمولی داشت و اخیراً با بیماری کرونا چشم از جهان فرو بست . اما فوت ایشان موجب شد که شک آقای صادق زیبا کلام مامبدل به یقین شود که کرونا هیچ ربطی به عذاب الهی ندارد . زیرا اگر مربوط بود که فریده خانم از دنیا نمی رفت !!
باور نمی کنید این استدلال از یک استاد دانشگاه ما می با شد ؟ مقاله اخیر ایشانتحت عنوان «دل شکسته یا عذاب الهی کرونا» در شرق (1)را بخوانید و باور کنید . کلام زیبای آقای زیبا کلام چنین آغاز میشود که گروهی از مومنین کرونا راعذاب الهی می دانند ! ولی ایشان شک داشت تا ماجرای غم انگیز فوت فریده خانم پیش آمد . در واقع به باور آقای دکتر ، اگر فرضاً عذاب الهی فرضاً صادر شود ، فقط باید افراد بد و کافر را دانه به دانه انتخاب کند و آنها نابود شوند و خوبان روزگار و مومنین همگی نجات پیدا کنند ! مثلا در شهری چند میلیونی ، دو میلیون بمیرند و دومیلیون مومن و معتقد زنده و سرحال بمانند . یک همسایه بی ایمان از کرونا بمیرد و همسایه دیوار به دیوار او که معتقد است ، زنده بماند . یا اگر سیلی – زلزله ای – طوفانی بیاید، فقط کفار و بی اعتقاد ها راببرد و مومنین زنده باشند ! 


اصلاٌ نمی دانم کدامیک از مراجع تقلید ما  و حتی بزرگان اهل سنت و یا عالمان دینی در سراسر جهان اسلام طی چند ماه اخیر ، بطور قطع و جزم گفته اند که کرونا یک عذاب الهی است! و هیچ شک و شبهه ای هم در آن وجود ندارد . آدرس آنرا بدهید تا ما هم بدانیم .

اتقافاً این تفکر در میان مسیحیان و غیر معتقدین به ادیان الهی در خارج از کشور بیشتر وجود دارد که کرونا را عذاب الهی و یا نوعی تذکر و تنیبه خدایی می دانند که تلنگری به بشریت بزند و ضعف انسان را در مقابل قدرت عظیم الهی یاد آوری کند . در جهان اسلام به معنای اعم آن ، هیچگاه صحبتی از عذاب الهی در میان نبوده است . آقا صادق از کجا چنین گزاره ای را آورده است ؟اگر  ایشان می خواهد متلکی را به جماعت مومنین نثار کند ، عیبی ندارد اما متلک گوئی هم باید مستند به شواهد وقرائن کافی باشد . شخیصت آقای دکتر برای ما بسیار محترم تر از این است که مانند افراد کم سوادی که کوچکترین اطلاعات دینی ندارند ، صحبت کند .


دکتر جان در دو ماه گذشته بسیاری از مومنین و اهل نماز شب بدلیل کرونا از دنیا رفتند . اگر عذاب الهی بود که معلوم میشود وقتی عذاب الهی بیاید ، خشک و تر را می سوزاند که البته هیچکس نمی داند که عذاب الهی است و اگر صرفاً تنبیه الهی است که مومن و  غیر مومن ندارد.
خدا فریده خانم را هم رحمت کند . تقدیر الهی بوده است که ایشان هم برود.

1- روزنامه شرق 30-1-99