حاجی دلیگانی در گفتگو با الف خبر داد؛ پرونده ۱۳۰ هزار تن ذرت فاسد شده در سازمان بازرسی/ تلاش مسئولین دولتی برای تخلیه بار از کشتی

گروه سیاسی الف،   3990131162

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه پرونده ۱۳۰ هزار تن ذرت فاسد شده در سازمان بازرسی در دست بررسی است، گفت: یکی از مسئولین دولتی در تلاش است تا این ذرت فاسد شده از کشتی تخلیه و برای تهیه الکل استفاده شود.

پرونده ۱۳۰ هزار تن ذرت فاسد شده در سازمان بازرسی/ تلاش مسئولین دولتی برای تخلیه بار از کشتی

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به خرید 130 هزار تن ذرت از کشور برزیل با ارز چهار هزار و 200 تومانی، گفت: این ذرت با کشتی به بندر امام خمینی (ره) منتقل شد اما به دلیل فاسد شدن ذرت، دادستان اهواز اجازه تخلیه این بار را نمی دهد.

وی با بیان اینکه این ذرت سه سال پیش خریداری شده، افزود: بر اساس اطلاعاتی که به ما رسیده یکی از مسئولین ارشد دولت در تلاش است تا از طریق رایزنی با مسئولین مربوطه، این بار تخلیه شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: همچنین شنیده شده که یکی از دلایل اصرار برای تخلیه این بار فاسد شده، استفاده جهت تهیه الکل از آن است.

حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه هیچ تضمینی وجود ندارد که این ذرت فاسد شده بعد از تخلیه در بخش غیر الکل استفاده نشود، گفت: یعنی ممکن است این ذرت در دامداریها، مرغداریها و یا کارخانه های تولید مواد غذایی سر در بیاورد.

وی افزود: محیط زیست هم اعلام کرده که این بار مشکل دارد و اگر الکل هم از آن تهیه شود، پسماند آن برای محیط زیست خطرآفرین خواهد بود.

نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کشتی الان سه سال منتظر تخلیه است، گفت: سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرده و پرونده آن در سازمان بازرسی مطرح است. 

حاجی دلگیانی گفت: تقاضا و انتظار ما از رئیس سازمان بازرسی این است که این موضوع با سرعت بیشتر بررسی شود و اجازه ندهد عده ای با لابی کردن و تخلیه این بار، سلامت مردم را به خطر بیاندازند.

وی با اشاره صحبت خود با مسئولین مربوطه تصریح کرد: ضرورت دارد دادستان استان خوزستان در این زمینه کوتاه نیاید و سازمان بازرسی هم به گزارشهای ارسال شده توجه کند.